Nekromanti Bästa EON supplementet ?

Ceram

Hero
Tid är Pengar eller Kartor

Håller med dig att det bästa vore att skriva all stadsinfo i boken och ha kartorna på hemsidan fast att göra kartorna tar längre tid än vad man tror. Minst en timme styck. Om vi inte lägger med dem i modulen så vetefasiken om det är befogat ur ren ekonomisk synvinkel (gud hur tråkigt låter inte detta) att ödsla X antal timmar på att göra kartor för hemsidan då man istället kan lägga dessa timmar på exempelvis Barbarer & Människfolk som dessutom kommer att ge en ekonomisk avkastning.
Trist med pengar som hinder... Jag vet mycket väl att det tar tid att göra kartor jag har gjort ett antal själv.

I Cirefalier finns endast en stadskarta med (över Ciremelo) tillsammans med en större beskrivning av den staden. Om det sitter någon rackare där ute som kan tänka sig att konstrurera snygga stadskarter för de övriga städerna och ge dem till oss skall vi självklart lägga upp dem.
Det låter mycket bra prioriterat i cirefalierboken eftersom det finns förmånga cirefalierstäder för att kunna ha med alla kartor. Synd att jag inte kan göra kartor på datorn utan bara för hand. Om det finns något inte allt för genomsvårt sätt att göra kartor på tar jag gärna emot tips.

/Ceram, älskar kartor men kan inte göra den på datorn :gremfrown:

Papylon

Veteran
Re: Tid & Pengar

Hmm,

Men att lägga upp redan befintliga kartor var väl huvudfrågan ? Och jag gissar att dessa redan finns på era hårddiskar ? Någon form av ekonomisk förlust på detta finns inte då kartorna är tämligen värdelösa utan modulboken de kommer från. Och att lägga upp bildfiler på en hemsida tar nog minimalt med både tid och bandbredd, eller ?

Om det sitter någon rackare där ute som kan tänka sig att konstrurera snygga stadskarter för de övriga städerna och ge dem till oss skall vi självklart lägga upp dem.
Skapade i photoshop, eller Campaign cartographer ? Eller varför inte handgjorda ?

Har själv en hel bunt med kartor på städer, byar, områden som inte finns i modulerna...

Vi har funderat på att ta en hemsidavecka någon gång då det blir tid över då det finns massor med errata som skall införas, upplägget skall ändras och det finns en hel del material som kan läggas upp där. Men än så länge finns det mycket mer brådskande saker att göra är jag rädd...

Låter bra, sidan borde få lite mer kött på benen, och en sida med enbart gratis material skapt av fans vore helt ok.. Det finns säkert en hel del bra material i stugorna.. :)

Pendragon

Swashbuckler
Re: Bilder i Cirefalier

Personligen tyckte jag att det blev bra. Långt bättre än klädbilderna i A&S exempelvis.
Upprepar mig från Gothcon. Bilderna var asbra. Om inget annat var de tydliga och informativa. Sådana bilder på klädstil bör finnas (och ha funnits) med i alla lands- folk- och kulturmoduler som ges ut i fortsättningen (och har givits ut tidigare). Ett stort steg i rätt riktning. Bra. Tummen upp. Yes. Jag är positiv. Duktig Nallo.

Nu funderar jag på om jag inte borde skaffa den ändå, eller om jag bara ska snyltläsa Ymirs ex.

/Joel - som tror att han gjorde ett ganska tydligt ställningstagande

Ymir

Liten kantbaron
Nya saker i Encyklopedin

Encyklopedia gillar jag inte av anledningen att det inte är något nytt material..allt i den har jag redan i andra böcker.
Mjae...nu ska vi se...Encyklopedia Mundana innehåller massvis av uppslagsord som introduceras först i Cirefalier, Drakar, Barbarer och människofolk, Bestialiska folk och tillochmed Västlanden. Med flera moduler. Så att säga att den bara innehåller material du redan har i andra böcker låter föga korrekt, om man frågar mig.

- Ymir, tycker för övrigt att Encyklopedin borde hetat 'Frilansarens handbok'

trinker

Warrior

Jag kan ju alltid försöka göra stadskartor men då vill ja allt veta vilket program som används av er för att göra dem. Så kan jag ju göra en karta och skicka ska kan ni se om det är något att ha.

1h/karta okej, men en karta om dagen gör det bra för magen :gremwink:

Nån som vet hur många städer det finns i Mundana?
Då vill jag inte ha byar till att börja med :gremlaugh:

Fast först vilket program som sagt.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag bara måste fråga. Klipp-och-klistra-monster? Är det något jag missat?

Remakes av gamla böcker får du nog stå ut med. Speciellt om du rackar ner på de gamla. Och typ jag vet att det kommer nytt material i remake-böckerna också. :gremsmile: Sånt som missats, sånt som inte funkat och sånt som... men, men framförallt kommer ju nya böcker också!

Själv ser jag fram emot att se Ymirs färdiga inlägg i supplementdebatten. :gremsmile: Dvs, det supplement han skriver på, men det ligger låååångt fram. Utgivningstakten är ju inte alltför fort och bra är väl det, då hinner man ju läsa in sig och spela in sig på nya delar. :gremsmile:

Blasphemy

Swashbuckler

Photoshop är det program som används då kartorna framställs.
Det är CJ som håller i kartorna så exakt hur han gör är ett mysterium. Men han trycker på knappar, drar i spakar, startar turbinen... Ja han är som en annan Professor Baltazaar.

trinker

Warrior

Photoshop kan jag så det ska nog inte vara ett problem. Senare ikväll kanske jag ska börja på en karta så får vi se om det blir nåt trevligt.

Spike

Veteran
Måste faktiskt inleda min vistelse här med att propagera för den underbara boken Tiraker.

Den införde en "ond" ras som ändå kunde fungera i samhällen. Tirakerna som ras har en otrolig potential och skiljer sig från "standardorchen" oerhört.

Grymt impad av tanken bakom Tiraker och måste helt enkelt ge en eloge till författarna!