Nå, diamantäpplet har jag ganska nydligen spellet igenom... Det e ett helt ok äventyr som går att bygga på ganska mycket själv också...
Här har du en krönika som skrivits av en som spelade diamantäpplet, vill påpeka, jag har inte skrivit det, och det e ingen jag känner som gjort det heller...
http://www.filosofica.net/rollspel/sylfensvrede/files/silversdiamond.pdf
Nå, den krönikan ger en ganska intressant bild av diamantäpplet, kan vara värd att läsa...
Men annars, min erfarenhet är att skrivna äventyr ofta blir lite styrda och oftast är dom ganska mycket gå från punkt a till b till c... Gör det och det, lite som ett datorspel... De bättre äventyren är de som en spelledare kommer på själv och låter vara ganska öppna...
Men vill du ha en klassisk skattjakt så funkar diamantäpplet...
Annars måste jag säga att både "de fördömdas sista hopp" och "Sorgernas Brunn" (som båda är äventyr till eon) verkar ganska lovande... Jag har inte läst igenom något av dem helt, eller spelat igenom dom... Jag har bara läst sådär, det mesta av dom... Och speciellt sorgernas brunn verkar 'trevligt'... Med rätt spelledarskap kan det bli ett mycket läskigt och skräckigt äventyr, så det kanske är något att satsa på??
Lycka till med letandet och bra att du letat dig tillbaka till rollspelandet...