Nekromanti Bästa fyllekäket?

Foggmock

Myrmidon
Jag brukar ha rätt bra disciplin vad det gäller att fylleskriva på forum och sånt, men jag åt en av mina godaste falafflar alldeles nyss och är helt övertygad om att det är den överlägset bästa fyllekäket.

Det är oftast inte flottigt (det sparar jag till bakiskäket), det mättar lagom gött och chansen att du får magsjuka eller akut uppkastning är minimal eftersom det inte är några animaliska produkter som kan bli kassa i en falafel. Inte heller brukar det vara några grisiga såser eller sånt som man kan A. smutsa ner sig med eller B. bli illamående av.

Nu ska jag tanka på med lite mera vatten och sen gå och lägga mig och hoppas på att jag får en mild baksmälla imorrn. Det är så mycket skönare att slaka och göra ingenting och dra sig i sängen till fyratiden när man är smått bakis... :gremgrin:

Foggmock - full? Nä, inte så farligt längre. 8)

Gastono

Hero
Detta räknas definitivt som ett Fylleinlägg!

När man gör ett inlägg om falafflar så är man redigt full :gremwink:

Men i vilket fall som helst så var det... intressant och givande (eller nåt)...

Lycka till med baksmällan btw :gremwink:

magoo

Hero
chansen att du får magsjuka eller akut uppkastning är minimal eftersom det inte är några animaliska produkter som kan bli kassa i en falafel
Bara för info: Vegetariska produkter kan ha gott om härliga magsjukebakterier i sig. Det är inte helt ovanligt att det är ris, sallad eller groddar som är boven vid matförgiftning. Sallad och groddar äts dessutom kalla utan värmeberedning så det finns inget som kan ta kål på de små kräken.

När jag är på fest äter jag gärna, men föredrar småplock. Igår blev det tvårätters och det var lite väl mastigt.

/Magoo, fd hälsoskyddsinspektör

Eksem

Champion
Veggie-burgers is the shit. Falafel är grymt om det är i rulle, som den serveras i t.ex. Malmö, men i pita som är Stockholms-standarden funkar det inte, eftersom man kommer fyllespilla allt på tunnelbanan hem.

Johan K

Gammal & dryg
Well, jag brukar för det mesta käka en styck kebabrulle med tillhörande ½-liters cola. Brukar sitta riktigt fint, tro mig !
Visst, det käket har en viss sölpotensial, men det brukar funka förvånansvärt bra ändå.

Dansson

Veteran
Mycket döda djur ska det vara. Helst lite klet på också. När vätskereserven tankats på och man måste ha något med substans i magen så brukar det bli antingen en Double Cheese Meal på Burger King eller en ordentlig baguette fylld med enbart en massa köttbullar och vitlöksklet. Det är inte fel, inte fel. :gremsmile:

Torbjörn

Swordsman
Bästa bakfyllekäket

Är utan tvekan en Hawaii med kebabsås på. Oslagbart! :gremlaugh:

Torbjörn - som snart ska se en riktig hjälte spela sin sista match :gremfrown:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Sämsta fyllekäket …

… måste i alla fall vara det jag får för mig att trycka i mig på väg hem kl. 3 på natten: en halv special med räksallad.

Fatta hur svårt det är att balansera en vurre med två moskulor på och dessutom räkjox på toppen när man är lite slirig.

Det brukar sluta med att jag har mos och räkjox över hela jackan, skorna och trottoaren.

Men likförbaskat ska jag ha en likadan nästa gång.

»When will they ever learn? When will they e - ver learn?«

haltageten

Dum inuti huvudet
Det godaste fylle käket jag någonsin käkat är tre stycken panpizzabitar från seveneleven. Det är en hel del kladdfaktor på dem men vafan de ligger helt perfekt i kistan. Annars är det alltid trevligt att åka iväg till Vegabaren (Sveriges första hamburgerbar) och äta kebab mitt i natten.

- Jocke, matmatmatmat.

Foggmock

Myrmidon
Åh, nu längtar jag till Malmös falafflar ännu mera... Chaplin Grill har såna mördarfalafflar för 15 spänn liksom.. i rulle... :gremcrazy:

Den jag åt igår var i pitabröd, men det var ett bra upplägg och jag fick en plastskyffel att krubba med så det var lugnt.

Foggmock

Myrmidon
Du har faktiskt en poäng, men nu brukar det ju bara vara sallad i falafflar så jag klarar mig förhoppningsvis... tänkte inte på att jag faktiskt visste att just sallad är farligt...

Boboliwsy

Warrior
Falafel is the shit!
Gärna en falafel med mos på väg till efterfesten.
Eller varför inte ett veggiemål på Max, inte fy skam det heller.

//Boboliwsy - blev hungrig nu...

MrG

Swashbuckler
Bakismattips?

Fyllematen är för mig sekundär och ofta den samma som den viktigare bakismaten. Vilket för mig är;

I Stockholm; Max (funkar även i t ex Jönköping eller Umeå)
I Linköping; Stångebro gatukök (överlägsen fylle/bakisburgare och grymma pommes med underbar bea)

Men vad ska jag hitta här i Göteborg???

Saxifrage

Hero
Stångebro är nirvana!!!

I Linköping; Stångebro gatukök (överlägsen fylle/bakisburgare och grymma pommes med underbar bea)

Hear, hear! Stångebro gatukök är gatukökens ubermeister, shangri-la, atlantis, camelot, you name it! Varje gång jag passerar Linköping faller jag på knä utanför Stångebro gatukök och kysser marken det står på. Sen beställer jag en vitlöksburgare och äter under andakt. Hemgjord ketchup! 50cl-cola! Bearnaise som sipprat ner från Gud faders egen såsterrin!

Stångebros överlägsenhet kan inte beskrivas, den måste upplevas.

Foggmock

Myrmidon
Re: Bakismattips?

Jag har aldrig varit bakis i Göteborg, och mina äta-ute-upplevelser sträcker sig till ställena kring Hvitfeldska.

Själv föredrar jag en enkel pizza (inte för mycket gojs) med extra ost, alternativt något kebabbigt (rulle eller tallrik). Det ska vara flottigt och tungt, så att matsmältningen gör att man blir ännu segare än vad man redan är.