Nekromanti Bästa halloween-scenario

Rickard

Urverk speldesign
Halloween borde vara den bästa skräckrollspelsdagen.. Vilket är ert bästa halloweenäventyr? För mig är det The Dead of Night som är till Deadlands.. Den var inte 100%:ig men efter lite bearbetning så blev den 90%:ig.. Varför jag tycker den är så bra är för att den bygger på en ball idé och som bygger upp stämningen.. Idén är (kort förklarat) att alla spelarna har ett ljus som symboliserar livslågan.. Jag hade det helt mörkt i rummet förutom de där ljusen och spelarna behövde inte titta så mycket på sina rollformulär.. Jag laddar upp äventyret till min Deadlands-sidan då Deadlandsskaparna Pinnacle längre har kvar det på sin sida..

<CENTER><A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/slurk/deadlands/z/DoN.zip>deadlands.slurk.cjb.net</A> (85,6 kb)</CENTER>
~Själv ogillar [color:\\"green\\"]Han[/color] Halloween då [color:\\"green\\"]Han[/color] tycker att "All helgona natt" duger precis lika bra (och har ett mer stämningsfyllt namn)

tdh

Swordsman
Heh, mitt bästa Halloween-scenario innefattande muterade pumpor i bästa (värsta?) Mördartomaterna anfaller-stil. Med andra ord mindre seriöst och dessutom systemlöst. Jag anser nog inte att Halloween som sådant hjälper skräcken på traven direkt, inte längre i alla fall. Alldeles för komersiellt för det.

G

Guest

Guest
Hjälp vad läskigt

Man kunde ju hitta på ett riktigt läskigt äventyr om hur amerikanska högtider sprids till sverige!

Det hade jag inte vågat spela iallafall