Bästa icke utgivna setting?

Vilken setting som finns att tillgå online, men som inte givits ut av ett förlag, i form av en pdf (eller annat format) är den absolut bästa enligt er?
Och var finner jag den att ladda ner?

Last edited:

Bifur

Veteran
Vad menar du med setting som finns online? Publicerad som webbsida typ? Eller något annat?

Vad menar du med setting som finns online? Publicerad som webbsida typ? Eller något annat?
Ja, som någon skrivit men som inte getts ut av något förlag. Formulerade mig kanske kasst.
Format spelar egentligen ingen roll, så länge det är ämnat för rollspel.

zonk

muterad
https://elfmaidsandoctopi.blogspot.com/ har ju ett par tre fem åtta olika settings som PDF etc. Han har så satans mkt grejer jag vill spela och jag måste komma loss o göra det. Diverse galet PA/fantasy-PA/etc. Planet Psychon, Gamma Aeon, etc. Bara scrolla ner och ja det är så satans mkt av allt att jag bara blir överladdad. Jag älskar även hans skitig-fantasy-bakgrund till fighter/magic user/thief, de säger så mkt om settingen om man kör med sån ondskap liksom --

sen har väl https://goblinpunch.blogspot.com/ en hel del oxå, men jag tror inte han har setting-omnibus-PDFer. Fast jag har inte grävt så mkt.

Leon

Leo carcion
Mitt Wormwood som jag drömde upp en febrig söndagsnatt. Världen är en död kosmisk kaosbest, dödad av fascistiska laggudar, dess döda kött kravlar av likmaskar (drakar - worms). Människorna är laggudarnas tjänare satta att skapa ordning i det döda kaoset, men de bli "korrumperade" av kaos, precis som alverna innan dem, och på väg att ersättas av nästa våg av ordningsskapare (Ogres). Magi är kaos, förstås. Allt är skog och Beowulf. Folk bor i i långhus och enstaka mjödhallar. Världen är full av gångar och tunnlar (efter drakar/worms) och muterade monster.

= Beowulf + Moorcock + 13th Warrior + VietCongtunnlar

God45

#PrayersForBahakan
Väldigt coolt!
Men jag hittar inte mer om själva settingen än de glimtar som ges i din länk.
Klicka på Tagen som är ”Eclipse” något längst ner så kommer du till alla blogposterna. Där är en hel del av dem :)

TobiasEkwall

Swordsman
Jag slår ett slag för goblin-punch-killens fantasyvärd... centerra? Canterra? Jag giller den. Lattjo, överdriven, otroligt färgstarkt mend en skön blandning av klassiskt och mycket nytänk. Väldigt mycket nytt på många sätt faktiskt Mig veterligen finns den bara som lösa blogginlägg.

Jag slår ett slag för goblin-punch-killens fantasyvärd... centerra? Canterra? Jag giller den. Lattjo, överdriven, otroligt färgstarkt mend en skön blandning av klassiskt och mycket nytänk. Väldigt mycket nytt på många sätt faktiskt Mig veterligen finns den bara som lösa blogginlägg.

Antar att detta är korrekt blogg?

terje

xenomorf mystiker
Arumo: Kingdom of Wilted Flowers var en d20-setting i en science fantasy värld baserad på bioteknologi. Den publicerades aldrig i tryckt form och det finns nog inte mycket kvar på nätet men här recenseras den på rpg.net: https://www.rpg.net/reviews/archive/classic/rev_3911.phtml
Wayback Machine kommer till undsättning: http://web.archive.org/web/20030804122138/www.angelfire.com/ma/rpg/arumocontents.html

Secrets of Sha-Arthan (tidigare Vaults of Sha-Arthan) är en ännu inte publicerad setting av James Maliszewskis för en kampanj han förbereder. Skulle gissa att den kommer i form av ett fanzine.

Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Vilken setting som finns att tillgå online, men som inte givits ut av ett förlag, i form av en pdf (eller annat format) är den absolut bästa enligt er?
Och var finner jag den att ladda ner?
Mark Rein-Hagen gjorde en setting till ett rollspel som skulle heta "Exile", spelet skulle utvecklas som någon sorts open source, men det hela rann ut i sanden. Om man googlar så dyker det kanske upp än idag.

Fantastiskt cool sci fi-setting. I framtiden finns det en utopi där människorna lever som gudar, ompysslade av robotar. Men varje utopi har en spricka, och i det här fallet är det att för att hantera människornas tendens att fortplanta sig så förvisar robotarna människor för att hålla utopin i balans.

Rollpersonerna är söndercurlade livsnjutare som en dag fått beskedet att de skall förvisas. Och kampanjen börjar med att de summariskt dumpas i den bistra verkligheten. Bär rymddräkt, modda din rymddräkt, slå av navigationsdatorn för att kunna störta skeppet i en stjärna för att hoppa mellan världarna.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Queen of Shadows: Midgård i Fjärde Åldern, av mig. Fyra poster på min blogg.

On the southern shore of Nurn you find
Aelindur’s misty flower field
with her magic roses, black and white.
In the hour of midnight
she is dancing right across the field
weaving signs of magic, runes of might.
And she sings: “Burzum ûk,”
chanting words of power, Sauron’s child.
And then the swaying magic roses
growing in the field obey,
sending streams of evil, pale as death.
For though each rose is graceful, it is
filled with Mordor’s baleful breath
used by Aelindur Elvenmaid.
And when the Moon is rising,
then an evil eye looks down on you,
sending forth her powers to your mind.
You wake up to the sound of chanting;
Aelindur comes to you
wearing words of magic, words to bind:
“Be my slave, be my slave!”
Then you must surrender, and you do.
Thus you are, thus you are
bound with words of chaining, thus you are.