Nekromanti Bästa inköpsställen för eBooks?

Max Raven

T12-kultist
Vilka ställen är bäst för att köpa eböcker/ePub?

Just i det här fallet skulle jag vilja skaffa Play Unsafe till Kobo H2On och vill inte ha pdf om det går att undvika (mest för att jag inte vill joxa med zoom för varje sida).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag brukar i första hand köpa från Kobo.

Finns boken inte hos Kobo brukar jag helt enkelt googla på bokens namn och "epub". Det brukar mest leda till en massa hemsidor som antingen inte har boken eller vägrar sälja den till en smutsig liten nordeuropé - tydligen är det bara resliga nordamerikaner som får äga vissa digitala böcker.

Då brukar jag ge upp, och gå till Google Play Books, som sedan låter mig ladda ner en DRM:ad epub som jag kan föra över till min Kobo via Adobes helt värdelösa "Digital Editions"-program. och så skriver jag en sur facebookpost om hur alla som påstår att bokbranschen hängt med i utvecklingen kan stoppa upp det påståendet där solen inte skiner.

Om det inte finns hos google heller brukar jag antingen skita i att läsa boken eller så letar jag rätt på den på nån av de där alternativa butikerna där man inte betalar nånting, och så skriver jag en ännu surare facebookpost om att bolagen uppenbart inte är sådär superintresserade av mina pengar överhuvudtaget.

En vacker dag ska jag intressera mig för hur man gör för att konvertera böcker från Kindleformat till Epub, så att jag får ett till sätt att faktiskt lyckas ge pengar till bokförlagen. Dessutom ska jag nog skaffa mig något slags stabil betal-VPN-lösning som låter mig låtsas vara amerikan, för att på så vis lura företagen att ta emot mina pengar.

Jag HATAR verkligen det här värdelösa systemet med regionslicensiering av verk. Det suger när det gäller filmer, det suger när det gäller musik, det suger när det gäller böcker. År 2016, när det gäller digitala varor, finns det verkligen INGEN anledning att ha "lokala distributörer" överhuvudtaget. Tag fram stora saxen, klipp av ett häng mellanhänder som bara sitter och håvar in kosing utan att ge något mervärde till konsumenten.

krank

F.ö är anledningen till att jag går till Kobo först egentligen inte att de är bäst eller så, men min surfplatta synkar bara läshistorik för böcker från Kobos butik...

kloptok

Pensionerad astrolog
krank;n206230 said:
En vacker dag ska jag intressera mig för hur man gör för att konvertera böcker från Kindleformat till Epub, så att jag får ett till sätt att faktiskt lyckas ge pengar till bokförlagen. Dessutom ska jag nog skaffa mig något slags stabil betal-VPN-lösning som låter mig låtsas vara amerikan, för att på så vis lura företagen att ta emot mina pengar.
Detta borde man kunna göra med programmet Calibre, så länge du har epub-filen tillgänglig. Jag har använt det en del för att konvertera åt andra hållet (från epub till mobi) och det brukar gå jättebra. Hur själva konverteringen görs rent tekniskt verkar vara ganska väldokumenterat i manualen till Calibre baserat på en snabb titt.

Gällande ämnet brukar jag väl oftast köpa böckerna genom Kindle store eftersom det helt enkelt är enklast när man har en Kindle. Mer allmänna ebokssidor har jag dålig koll på tyvärr. Just Play Unsafe har jag nog bara sett som pdf på Lulu.

krank

kloptok;n206237 said:
Detta borde man kunna göra med programmet Calibre, så länge du har epub-filen tillgänglig. Jag har använt det en del för att konvertera åt andra hållet (från epub till mobi) och det brukar gå jättebra. Hur själva konverteringen görs rent tekniskt verkar vara ganska väldokumenterat i manualen till Calibre baserat på en snabb titt.
Ja, Calibre lär ju vara en del av processen. Ska bara orka kolla upp hur man fixar DRM-skyddsborttagningen på ett bra sätt...

EDIT: Det verkar ju inte supersvårt. Men jag tänker inte länka; den här deldiskussionen är iffy nog som det är, rent juridiskt. Företagen har ju bestämt sig för att de inte vill ha mina pengar, och vad jag förstår tycker de inte om när jag ger dem pengar ändå och sedan ser till att jag kan läsa det jag köpt.