Nekromanti Bästa komplimangen

Gordeg

Hero
Re: Bästa dissen? [OT]

Det påminner i sin tur om en grej en kompis berättade: Han jobbar som fritidsledare och en dag mötte han en av sina "elever" på systembolaget, hon var där tillsammans med en av sina föräldrar och stannade och pratade lite med sin fritidsledare (dvs min kompis). Hon är ca 14 och han är ungefär dubbelt så gammal. Just då kom en gammal lärare fram till min kompis och bytte några ord med honom, sedan nickade hon mot den 14-åriga flickan och sade "Jaha, och det här är din sambo?".

Jag får visa leg på bolaget ibland trots att jag är 32, men när jag hör såna här historier kan jag förlåta personalen för att de blir osäkra på om jag fyllt 20.

Gordeg

Saxifrage

Hero
Fälla

Äsch, sörj inte över det. Med tanke på hur orimligt perfekt situationen var så var hon säker utsänd av någon otrevlig organisation med syfte att pressa dig på information, lura av dig pengar, stjäla ditt DNA eller något annat läskigt. Tur för dig att du inte gick på det!

Tänk efter om du sett det på film, hur frustrerande det hade varit att huvudpersonen inte fattat hur lurad han blev... "kom igen, fattar han ingenting? Asiat, lajvare, snygg... en sån uppenbar fälla! Vakna, pucko!" :gremwink:

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Vad är det du vet...

...som vi andra inte vet? Eller är du släkt med någon riktigt mysko snubbe som du aldrig har träffat eller ens känner till. Kanske han levde för så där riktigt länge sedan.

- Jocke, undrar.

Storuggla

Champion
I egenskap av romantikpundare: Var det där helt oprovocerat eller som svar på en direkt fråga? :gremsmile:

Storuggla, strumpor med apor på

Storuggla

Champion
Re: Ymir och asiaten på bussen, en gång till

Best story evah. Trots att man hört den förr. För varje gång man hör den så känner man sig så jäkla förnuftig i jämförelse :gremgrin:

Storuggla, fel sömmar

Rosen

Myrmidon
I egenskap av romantikpundare: Var det där helt oprovocerat eller som svar på en direkt fråga?

Halvt om halvt. Vi höll på med förberedelserna för bröllopet, och när den ena inte är EU-medborgare så innebär det mucho blanketter med bilagor från olika myndigheter. Vid nåt tillfälle så frågade jag om inte hon också tyckte att det var himla jobbigt med allt pappersbök? Då svarade hon det, och jag måste stanna till för en sekund och begrunda magnituden i den meningen...

--
Åke

Feuflux

omjonasson.se
De många små

Jag har inga superkomplimanger att komma med. Bara ett gäng små.

Här kommer ett gammalt pm:
Från: Zuntona
Skickat: 2003-12-18 19:36
d12 serien är grymt bra. Jag ville bara berömma dig till en sköna humorn i den.
Keep up the good work

Sådana här små grejer är ju helt sjukt viktiga. Alla ni som berömt d12, fulevangeliet eller vad mer jag nu gjort, jag hoppas ni fattar hur glad jag faktiskt blir. Jag brukar tänka att jag ska återgälda sånt här med att berömma tillbaka men det suger jag totalt på. Världen skulle bli så mycket bättre om folk lärde sig att uppmuntra varandra. Bara små grejer, men det räcker för att man ska fatta att det man gör faktiskt uppskattas. 15 minutes of fame suger, jag vill ha snormånga 15 seconds of appreciation!

Sen älskar jag när folk säger att jag är rolig. Både irl och i nätspel har det hänt att folk som träffat mig i 10 sekunder säger "du är rolig" eller "you're funny" och då har jag inte ens hunnit anstränga mig. Kan jag göra min omgivning glad så är jag oerhört nöjd.