Bästa live action superhjälte fighten

God45

#PrayersForBahakan
Vi har haft snart 15 år av superhjälte renässans nu i film och på tv! Så i denna genre av trikåer och slagsmål, vilket slagsmål är din personliga favorit?

Min favorit är slutstriden från The Defenders nere under Midland Circle. The Defenders är inte ens jättebra som serie! Den slösar flera av karaktärerna lite, den är för lång med en massa utfyllnad och grejen med draken är dum. Men när den fungerar så är det peak superhjältar! Så när alla är samlade, Wu-Tang Clan börjar spela och de slåss mot de etablerade odödliga ninjamästarna och deras hantlangare är det så bra det blir. Alla personligheter, krafter och karaktärsutveckling visas upp utöver att det bara är jäkligt coolt!

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Wow, intressant fråga! Jag gillar inte The Dark Knight lika mycket som alla andra verkar göra, men jag måste ändå säga att scenen i slutet där Batman räddar gisslan är oöverträffad! Dels det rent tekniska, hur den är klippt så att man får en full översikt över allt som händer, rytmen i scenen etc. Men även rent tematiskt, vad det säger om Batman som karaktär att han går in 100% för att rädda alla utan att någon dör! Får rysningar varje gång jag ser denna scen!

Rickard

Urverk speldesign
Jag minns tillbaka på Secret Wars och de stora uppslagen där alla hjältarna var på plats i fältslag och jag funderade alltid på hur det skulle se ut på film nu när Marvel gjorde sitt intåg. Jag fick svar i Captain America: Civil War. Jäklar, den berättar flera historier; det är Spindelmannens första framträdande och han möter Captain America; det är Bucky mot Black Panther och deras historia spelas ut; det är magnifikt och jag fastnade i att titta på klippet nu när jag letade fram det.

(Hade annars tagit Blades första fight, men det är vampyr mot vampyrer så jag skippade den.)

Tant Ragnar

Gamle usling
Om det behöver vara ” klassiska” superhjältar så gillar jag korridorsfighten från Daredevil S1:

Jag tror att regissören kikat lite på den koreanska klassikern Oldboy.

Om jag får tänja lite på begreppet så vill jag tipsa om det bästa fighten på film, någonsin, alla kategorier: musikstriden från Kung Fu Hustle:

GVDT

Warrior
Denna kom ju lite tidigare än den stora superhjälte renässansen men inledningsfighten i Blade är episk.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
River Tam har superkrafter. Den här fightscenen är snyggt upplagd, särskilt avslutningen. (Skådespelerskan Summer Glau är fd balettdansös; det märks i koreografin. Snack om kroppskontroll.)

Cybot

Mest spelbar
De är ostiga, de är lågbudget. Men alla fajterna med Tigress i Stargirl tv-serien är amazing. För de är kul och till skillnad från många fajter i superhjälte serier så har de karaktär. Överlag är Tigress och Sportsmaster den absolut bästa mid-tier skurk duon, och Stargirls take på de båda fick mig att gå ifrån "Jag hatar sportsmaster. Han är bara en låglevel skurk med en dum gimmick" till att älska Sportsmaster, för han och Tigress är de bästa Skurkföräldrarna någonsin.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Vet inte om denna räknas då den släpptes 2004 och är en live action-verison av en anime, men huvudpersonen har en dräkt, superkrafter och ett superhjätenamn så jag tycker det borde gillas! En scen från en av mina favoritfilmer i hela världen, Casshern, en intressant, otroligt bra, väldigt konstig och rörig film! Fightscenen är galet over the top, så nära en otecknad anime man kan komma! Och nog den enda, eller i alla fall en av väldigt få spelfilmer som har fartränder, bara en sån sak!

Hellzon

Långsamma Vargen
Handen på hjärtat finns det rätt mycket kassa exempel genom tiderna. (Inte i tråden, bara bra grejer här.)

Ant-Man mot Yellowjacket är ju fin med sina svängar mellan dramatiska manövrer i myrstorlek och mjäkiga resultat i verklig storlek.

Hulkens "strid" med Loke är ju annars en klassiker.

Captain Marvels slutstrid är ännu bättre när jag tänker efter.
Yon-Rogg fattar att han inte har en suck mot Captain Marvel. Kan han lura henne att slåss utan krafter och ge honom ett övertag?

Nä.

God45

#PrayersForBahakan
De är ostiga, de är lågbudget. Men alla fajterna med Tigress i Stargirl tv-serien är amazing. För de är kul och till skillnad från många fajter i superhjälte serier så har de karaktär. Överlag är Tigress och Sportsmaster den absolut bästa mid-tier skurk duon, och Stargirls take på de båda fick mig att gå ifrån "Jag hatar sportsmaster. Han är bara en låglevel skurk med en dum gimmick" till att älska Sportsmaster, för han och Tigress är de bästa Skurkföräldrarna någonsin.
Ja! Holy shit vad bra de är. Star Girl överlag är väldigt bra.