Bassejr
Hero
Hej. Lagt upp ett par trådar tidigare om inspiration, och fick några svar som jag tyckte var roliga. Bland annat folk som pratade om att bli inspirerade av filmer, bilder och Musik. Hittade nyligen ett album på Spotify (Min älskling) där London Philharmonic Orchestra spelar diverse TV-spels musik, och tycker det är Fantastisk inspiration till mitt äventyrs skrivande.
För övrigt måste jag säga att bästa musiken för att ge rätt känsla till ett rollspel skulle vara....
Bling Guardian - Bards Song (In the forrest), för Drakar och Demoner. Tycker att hela texten om Sagoberättande och Fantasi och den anonyme Barden gör sig så bra ihop med den mysiga atmosfären av att sitta bland bergen eller i skogarna i mittland vid en lägereld. Skulle nog fungera till vilket Fantasy spel som helst.
Så slutligen till min fråga: Vilken Låt till Vilket Spel?
För övrigt måste jag säga att bästa musiken för att ge rätt känsla till ett rollspel skulle vara....
Bling Guardian - Bards Song (In the forrest), för Drakar och Demoner. Tycker att hela texten om Sagoberättande och Fantasi och den anonyme Barden gör sig så bra ihop med den mysiga atmosfären av att sitta bland bergen eller i skogarna i mittland vid en lägereld. Skulle nog fungera till vilket Fantasy spel som helst.
Så slutligen till min fråga: Vilken Låt till Vilket Spel?