Nekromanti Bästa namnet på en rollspelsbok?

God45

#PrayersForBahakan
Vilken rollspelsbok tycker du har det bästa namnet? Bara namnet är intressant. för den här tråden men om namne är bra för att det relaterar till innehållet får du gärna förklara detta.

Mina favoriter är:

Forged by Dragon's Fire till Mage the Ascension. Det bara låter rätt.

The Devil My Only Master som är femte boken i Way of the wicked kampanjen. Hur kan du ha ett bättre namn på ett äventyr i en ond kampanj? Of Dragons and Princesses som är bok 4 är nästan ett lika bra namn så den får ett hedersomnämnande.

Och slutligen Music from a Darkened Room till Delta green som lyckas kalla upp både "A night at the Opera" kodorden från Delta green och refererar mythosen på ett indirekt men känslofyllt sätt.

Vilka är dina favorit namn på rollspelsböcker?

chrull

Stockholm Kartell
Dwellers of the Forbidden City
Night's Dark Terror
Realms of the Crawling Chaos

Torbjörn

Swordsman
Eller varför inte Svavelvinter i all sin enkelhet? Ett namn som triggar nyfikenhet. Vad ligger bakom ett så märkligt namn? Och ett namn som ändå får sin förklaring i äventyret.

I och för sig en box och ingen bok, men ändå.

Deathwatch On the Bayou...titeln kittlade alltid nåt i skallen back in the days, fast det bästa var nog omslaget.
Big Marco said:
Ah! Chock/Chill!
Voldstagg13 said:
Yes, Sir! Chock var mitt första rollspel, väldigt rälsat inser jag nu men jag hade en hel del roliga speltimmar med det.

Ymir

Liten kantbaron
"It Came from the Late, Late Late Show" är ju det bästa namnet på ett -rollspel-, lätt.

Men när vi kommer till moduler och runners-up-rollspel, finns det ju de mäktiga alliteringarna, som inte går av för hackor, till exempel Cadillac Crazy Chillers och Lure of the Liche Lord. Flummiga, svåra konceptord är också bra, typ Noumenon. Och allt på italienska, typ La mia Vita col Padrone.

och 'Bangkok - Cesspool of the Orient'.

Sämt är alla spel som heter som fantasyvärlden de utspelar sig i, samt alla som heter X - the X eller Bokstav&Sammabokstav.

Snow

Swashbuckler
Corporate shadowfiles - bästa namnet på en bok om företagsekonomi 10 poäng.

Staffan

Myrmidon
Marvel hade äventyren "All This and World War II" och "Ragnarok and roll." Jag fick dock aldrig tillfälle att läsa dem, det här var på tiden då jag var en mycket liten Staffan och primärt förlitade mig på titlarna i Spel & Sånts kataloger. Men titlarna var tillräckligt bra för att hänga kvar i hjärnan nästan 30 år senare...

AD&D-supplement med bra namn är t ex "I, Tyrant" (om beholders, även kända som "Eye tyrants") och "The Illithiad" (om mind flayers/illithider). Jag är dock fortfarande besviken på Wizards för att man bytte namn på den tänkta "Tooth and Claw" till "Savage Species" (en bok om att spela monster som rollpersoner i D&D3), och att man valde att kalla 3.0-boken om barder och rogues till "Song and Silence" i stället för "Lute and Loot."