Ond bråd död
Swashbuckler
Som titeln? Jag föredrar snabba och hyfsat realistiska regler.
White Wolfs regler, skulle jag rekommendera. Jag fattade aldrig riktigt varför de inte körde på det regelsystemet, det känns ju ändå väldigt rimligt utifrån premisserna och så. Tror det hade funkat riktigt bra.Krille said:Och hade det inte varit för reglerna (som antingen är på tyska och nästan obefintliga, eller d20 och därför ett personligt hatobjekt) så hade jag nominerat Engel. Men världen är fanimej bäst!
Hmm. Engel med Battlestar Galacticas regler?
Ja, jag är inte speciellt bokstavstrogen, och visst hade man kunnat byta ut några namn här och var, men bortsett från rent estetiska avvägningar så passar Near sällsynt bra till spelmekaniken. Vilket kanske inte är så konstigt iofs.Eksem said:Worst setting ever.
Ja, fult som stryk. Synd att du inte kan göra den där längre utläggningen, för jag är intresserad. Och har väldigt svårt att se hur man kan dissa settingen men gilla mekaniken, utom som sagt de rent estetiska delarna.Eksem said:Jo, TSOY har nog det värsta omslaget också. Bra spelmekanik, dock.
Jag skulle kunna göra en längre utläggning om vad som är så motbjudande med Near, men då måste jag läsa den igen, och det klarar jag nog inte av
Aber doch. Was für Rollenspiel ist denn ja diese Engel?Och hade det inte varit för reglerna (som antingen är på tyska och nästan obefintliga, eller d20 och därför ett personligt hatobjekt) så hade jag nominerat Engel. Men världen är fanimej bäst!