Nekromanti Bästa Raserna/varelserna?

Troberg

Sinister eater
Svårt val, men om jag måste välja någon så blir det (just nu) wolven i Palladium. Om någon annan skulle gjort vargmän så skulle de gjort dem till en variant av orcher. Inte Palladium. Palladium gjorde dem till ett väloljat, men byråkratiskt romarrike. Hur coolt är inte det?

Bales i GURPS Fantasy (eller möjligen GURPS Fantasy Folk) är också bra. Vampyrer är så uttjatade, Bales känns fräschare och ondare. I stället för att dricka blod äter de hjärnor (men de är inga tråkiga zombies). De som har högst status i deras samhälle är torterarna. De har sex fingrar på varje hand och en led extra på varje finger. De är onda för sakens egen skull. Ska man ha en renodlad badguy-ras så är de bäst.

Dvärgarna i Slaine är också suveräna, mycket bättre än de uttjatade Tolkiendvärgarna som bara är miniatytanks. Slaine-dvärgarna är alla derogativ som börjar på "små". Småsinta, småsnåla, småotrevliga, småaktiga osv. Gotta love 'em.

En Palladiumras till: Changelings. Visst, de finns i flera spel, men Palladium skapar ett sammanhang som gör dem intressanta. De är fruktade, hatade och förföljda på ett sätt som får häxprocesserna och spanska inkvisitationen att se ut som en sandlådelek. De är egentligen inte onda, men alla är övertygade om att de dödar folk för att ta deras plats. Det intressanta är att tack vara förföljelserna så blir de ibland tvungna att göra just det... Det finns så mycket rollspelsbränsle i det.

Storuggla

Champion
"Slaine-dvärgarna är alla derogativ som börjar på "små". Småsinta, småsnåla, småotrevliga, småaktiga osv."

Smålänningar?

Storuggla, wilkinson

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Förresten, eftersom du nämnde annan fiction i första inlägget...

Jag säger bara Sea Eater från Waterworld!

sirfrog

Warrior
God45 said:
Discworld har de bästa standard dvärgarna. Och de bästa trollen. Och de bästa varulvarna. Och de bästa magikerna. Och...
YES. Och de läskigaste alverna (yes), de roligaste gnomerna, de coolaste revisorerna...

Krille

Super Moderator
Etepete said:
Krille said:
Jag har en grej för skogsrån. Helst varianten med rävsvans snarare än den med hålrygg/barkrygg, men jag är inte så himla nogräknad.
Precis det klipp jag hoppades på!
Du får ett bonusklipp från grannlandet i väster.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/X4XoSmUoZIY"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/X4XoSmUoZIY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

De kan det här med väsen.

Chryckan

Swordsman
Mitt favvo monster från ett rollspel måste nog vara Hummelkungen från Mutant. Mest för jag tycker hummlor är coola.

Det intressantaste varelserna är nog älvor och småknytt (The fae and faires på engelska).

Skogrået är ett bra exempel men även näcken, skandinaviska troll och hustomtar. Gillar även pixies och tinkerbelle ävlor skarpt. Det är något med deras attityd som är väldigt tilltalande. De är bara ett par tum stora men är ändå så kaxiga att de är beredda att slåss med en jätte. Toot Toot från Dresden Files eller Jenks from Rachel Morgan böckerna är bra exempel.