Krille
Super Moderator
Jag tycker att det är jättekul att läsarna får komma till tals och rösta fram vilken kampanjbok och vilket rollspel de tycker är bäst, men jag är lite orolig för omröstningens form. Som den nu är så tror jag att det mest kommer att visa "Mest sålda rollspel/kampanjbok" alternativt "Mest fanatisk fanbas", men inte vilken som är bäst, eftersom det inte finns någon form av viktning efter huruvida man har provat de andra spelen i omröstningen.
Det gör att omröstningen blir rätt trubbig och orättvis. Andra Imperiet har inte i närheten av samma kundbas som Götterdämmerung, till exempel, och Götterdämmerung har åtminstone ett halvårs försprång jämfört med Noctum. Så jag är rätt övertygad om att Götterdämmerung kommer att vinna omröstningen i kraft av fanbas och försäljningssiffror, men jag undrar vad det har att göra med huruvida det är bäst.
Det gör att omröstningen blir rätt trubbig och orättvis. Andra Imperiet har inte i närheten av samma kundbas som Götterdämmerung, till exempel, och Götterdämmerung har åtminstone ett halvårs försprång jämfört med Noctum. Så jag är rätt övertygad om att Götterdämmerung kommer att vinna omröstningen i kraft av fanbas och försäljningssiffror, men jag undrar vad det har att göra med huruvida det är bäst.