Nekromanti Bästa sättet att tagga till inför spelmöte?

Genesis

Ni dés ni maître
Att ta mindre plats vid bordet är skitsvårt. Samtidigt vet jag att jag älskar att spela med folk som tar mycket plats (sådana som Krille kallar "hoppåskrikare"), så jag inbillar mig att det inte är så farligt.

On topic: Jag gillar att rensa skallen innan spel, men det är sällan jag har tid till det. Gärna meditation, annars kanske en promenad eller bara lite meditativt städande. Men jag kanske borde börja med lite mer aktivt peppande; det verkar kul.

Tomatalven

Hero
Genesis said:
On topic: Jag gillar att rensa skallen innan spel, men det är sällan jag har tid till det. Gärna meditation, annars kanske en promenad eller bara lite meditativt städande. Men jag kanske borde börja med lite mer aktivt peppande; det verkar kul.
Vad trevligt! :gremsmile: Vilken meditationsmetod/-tradition? Själv är jag inne på Anapanasati, men har aldrig tänkt på att koppla den till rollspel på något sätt. Fast jag behöver aktivitet också tror jag. Jag spelar helst muskelberg, så träning innan vore kanske inte så dumt för att komma in i karaktären.

Genesis

Ni dés ni maître
Tomatalven said:
Vad trevligt! :gremsmile: Vilken meditationsmetod/-tradition? Själv är jag inne på Anapanasati, men har aldrig tänkt på att koppla den till rollspel på något sätt.
Rätt OT, men jag iakttar andningen. Det är väl den där anapana. Jag har inte kopplat den till rollspel, men jag känner mig lugn, fokuserad och pigg efter meditation, så det är en bra förberedelse.

Tomatalven

Hero
Ja det är det, om andningen inte är reglerad utan bara observerad. Ska testa att göra det inför spel!