Förlorade vurmer
Det finns ju flera settingar jag en gång värderat högt men som jag numera inte känner lika mycket för.
Eon har jag spelat mycket, men Mundana lyckas inte längre inspirera mig på samma sätt. Det är ett delvis spännande världsbygge, men det har samtidigt många bottennapp. Kanske har jag svårt att tänka förbi regelverket också, som numera känns iskallt. Det är för all del inte omöjligt att Eon 4 blir en revival för mig.
Mutant:UA är en annan värd jag inte längre överväger att plocka upp. Jag roades länge av tonen och stämningen, men på andra nivåer känns det mer hafsigt och för farsartat för mig. En dag, när jag fått tummen ur, ska jag se till att sälja mina böcker till någon som kan ha bättre användning för dem.
Tékumel hade jag en lång kärleksaffär med, och jag har även med mig en kampanj med flera fina stunder (och flera på skalan halvtaskig till dålig, också). Idag känner jag inte speciellt mycket för blombladstronens imperium, den känns för svårtillgänglig. Precis som jag ofta tänker inför WoD så upplever jag det hela för intrikat för att ha energi att ge mig på. Tiden då jag tog mig igenom tjocka pärmar med världsinfo är förbi.