Jag anser mig själv vara något av en expert på soloäventyr, eller "bokspel" som jag kallade dem på tiden det begav sig. Jag har även en rejäl samling pga är hoarder
Fighting fantasy-serien består av mer än 50 böcker som skiftar en hel del både författarmässigt och i setting. Space Assassin, Freeway Fighter, Appointment with F.E.A.R. (superhjältar) och House of Hell (skräck) är alla böcker i serien. Det är rejält tilltaget, vad många skulle kalla high fantasy. En del av dem är sjukt svåra också om man inte fuskar. Jag gillade Häxmästaren i Röda berget (Warlock of Firetop Mountain) men en favorit är Deathtrap Dungeon (Fasans labyrint), nummer 6 i serien.
Ensamma vargen (Lone Wolf) är även det en lång serie som är mindre old school fantasy. Silverstjärna är en spinoff i samma värld vill jag minnas.
Sedan har du rymd-triologin Avfällingen, Mekanon och Baals bojor. Bra grejer
Tigerns väg är en ninja-serie.
Utöver det har jag många udda titlar, som Super Mario, även om jag inte har just den. Vad sägs om Narnia bokspelet? Eller Bloodfeud of Athens?
Långt inlägg, fråga mer om du undrar! Som svar på din fråga gillar jag Fighting Fantasy bäst!