Ja, varför är viktigt!Och varför?
(Jag har inte läst något, utom ett utkast till ett av @Björn Wärmedals äventyr)
...och exceptionellt billigt.Ormgudens Dal är ett magiskt bra äventyr/kampanjmiljö.
Köpt som pdf! Skall bli kul att läsa & spela.Och på allmän begäran, som pdf: https://www.drivethrurpg.com/product/368683/Naram-Akaris-Ruiner
Var då? Som pdf eller bok?...och exceptionellt billigt.
Som bok hos Myling spel, den kostade ett par tre tior, men den är visst slutsåld nu.Var då? Som pdf eller bok?
Jag vill minnas att Joseph Manola uttryckte det som att Horror on the Hill (Fasornas berg) är typ samma äventyr som Keep on the Borderlands, men Borderlands är oldschool-originalet och Hill mycket riktigt den rälsade newschool/Dragonlance-ifierade tagningen.Fasornas berg har jag läst (på engelska) och det kan rimligen inte vara bäst; det har ett kul "berg" och en kul labyrint att utforska, men har också några hårt rälsande inslag för att. Det är kort sagt skrivet när Dragonlance-ifieringen (snacka om nyord!) hade börjat prägla TSRs äventyr. Detsamma tycks gälla för Silverprinssessans palats. Den glömda staden har däremot mycket gott renommé i OSR-kretsar. De två andra känner jag inte till.tvinga fram en sluststrid
Okej, men med detta tunga inlägg i botten kan vi då fastslå att det enda av de fem som är värt att diskutera är Den glömda staden. Har för mig Viskningar-från-kryptan-gänget talade varmt om den, och de är ju facit (fast avsomnade).Jag vill minnas att Joseph Manola uttryckte det som att Horror on the Hill (Fasornas berg) är typ samma äventyr som Keep on the Borderlands, men Borderlands är oldschool-originalet och Hill mycket riktigt den rälsade newschool/Dragonlance-ifierade tagningen.
Xanatons förbannelse har jag faktiskt spellett, fast konverterat till AD&D (nån gång tidigt 90-tal). Det är ett ganska lamt äventyr med en linjär plott som drivs av att en överstepräst av mycket oklara skäl klär ut sig till tiggare och serverar spelarna kryptiska ledtrådar i stället för att, jag vet inte, anställa dem för att lösa problemet (problemet är att härskaren verkat bli galen, till synes påverkad av nåt magiskt). I övrigt består plottstationerna mest av en serie dungeon crawls. Tänk ett fånigare och mycket mer ologiskt Mörkrets hjärta utan samma episka stakes, typ.
Rahasia har jag bara skummat, men det är ju skrivet av Tracy Hickman så det är nog inte OSR-igt så det stör.