Nekromanti Bästa tärningen

Mogger

Hipsteranka
krank said:
Sexsidiga tärningar. För att de inte kräver att den som ska köpa ens spel också köper specialtärningar; alla har t6:or hemma redan och de säljs i vanliga leksaksbutiker.
+1

Wilmer

Hero
Re: 2D6/T100

Två alternativ:

1. designa något om Kina (lyckotal 8 in absurdum typ) eller modda något av de spelen som redan finns att använda T8or.

2. Spela Adventurer Conqueror King med mig! MonsterHD är normalt sett D8 (även om jag skulle använda D6or bara för att jag inte har miljoner D8or) men det problemet är ju löst nu. Spela en Fighter med tungt armborst och ett ett och en halvhandsvapen utan sköld så gör du D8(+X) skada varje gång och dessutom har du D8 som HD.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK

Ultimata tärningen är såklart ingen tärning utan den där peka på en siffra grejen till Ensamma Vargen.

Wilmer said:
Adventurer Conqueror King
Har du det, har det kommit ut, kan du berätta mer om det?

Wilmer

Hero

Hans E Magnusson said:
Har du det, har det kommit ut, kan du berätta mer om det?
Det kommer ut i december, sitter på en draft som ska vara i stort sett klar. Om man bara vill spela OD&D där man dungeoncrawlar kan man lika gärna ta något gratis system, det är välpolerat och proficiencysystemet ser helt OK ut (särskilt som det påminner en hel del om systemet jag själv skrev till mitt dungeoncrawliga spel). Den ekonomiska biten är bra även om allt inte är klockrent presenterat och det finns flera bra smålösningar (typ att alla giftiga monster har instakillgift men att instakillgift inte ska vara så billigt att det förstör spelbalansen så gift har helt enkelt lägre potents efter att det har harvestats (fast farligare monster har fortfarande farligare gift). Det är väldigt bra om man vill kunna ta i från tårna som DM utan att det ska bli orättvist: utifrån storleken på en stad kan man räkna ut lönen och leveln på mästarlönnmördaren där och från det derivera hur många doser purple worm-gift han har råd med per månad.

Det finns en hel del sandboxiga grejer, som att man kan tjäna guld på att leda handelskaravaner och räkna ut hur mycket man kan tjäna på X varor genom att kolla städernas storlekar och vilka varor de efterfrågar och sedan hur stor profit man måste göra för att få XP för den.

En annan highlight är craftingen av magiska föremål och golems och undeads osv. samt förmågan att som magiker göra sig till en undead på hög level (och omräkningen av hur mycket xp man behöver för att levla senare vilket också används om man råkar reinkarneras som ett monster). Jag gillar också hur de har fått in både permanenta skador och raise dead på ett bra sätt: om man överlever 0 hp får man oftast en permanent skada som i värsta fall gör en invalid. Med spellen restore life & limb så väcks man till liv eller blir av med alla permanenta skador men får istället själsliga skador så på hög nivå kanske man väljer att leva med hemska ärr och avhuggna armar för att man fruktar mer för sin odödliga själ än att scrollen costar 700 gp.

Ezping Orm

Hero

Jag drömmer om att konstruera ett pölsystem a'la WoD, dvs grovt pölmissbruk, som bygger endast på T8:or. Jag köpte en gång rentav en grotesk mängd T8:or på Gothcon för att drömmen en dag skulle kunna gå i uppfyllelse.
Det är precis vad jag har gjort. Jag upptäckte T8:ans genialitet och byggde om Mutants stridssystem för att det skulle fungera med bara T8:or. Men det släckte inte min törst, så jag förkastade hela regelsystemet, började om med Version Noll-reglerna och konverterade det till T8:an (till mina spelares stora förvirring). Då jag dessutom köpt in ca 80st T8:or kommer jag aldrig kunna byta system. Nästa steg blir att manipulera resten av Eon4-gänget till att byta ut T6:an mot T8:an... :gremgrin:

Ymir

Liten kantbaron

Nästa steg blir att manipulera resten av Eon4-gänget till att byta ut T6:an mot T8:an
Jag är övertygad om att ObT8 hade lett till en bättre fördelningskurva, med -precis- lagom mycket ob-klättring. En på tio är för lite och en på sex för mycket, liksom.

Ögat

Hero
Jag gillar alla. Däremot tycker jag inte att alla bör användas i varje spel. Fler än två sorter blir mest rörigt.

Sedan drakborgens tid är t12:an min favorit. I o m TOR har den återkommit med glans: 1-10, fummel och perfekt. Alla nummer man behöver.

Wilmer

Hero
Olav said:
Jag gillar alla. Däremot tycker jag inte att alla bör användas i varje spel. Fler än två sorter blir mest rörigt.

Sedan drakborgens tid är t12:an min favorit. I o m TOR har den återkommit med glans: 1-10, fummel och perfekt. Alla nummer man behöver.
Jag älskar också T12 sedan Drakborgen men eftersom min försvann någonstans har jag inte vågat rulla dem igen av rädsla för att bli sårad igen...