Sålt! Tråden överKandra
Lägger dem i korgen ifall jag behöver flerDamarien (Eon 4), Oktoberlandet (Oktoberlandet), Thalamur (Eon 3), Trakorien (Drakar och Demoner Expert).
En världsbok utan äventyr är lite meh, hellre ett äventyr som innehåller lite världsinformation isf.Känns annars som renodlade världsböcker inte längre är på modet. Försökte tänka på aktuella svenska spel och kom inte på många. Det är väl Eon då?
Även de övriga böckerna till Svavelvinter rollspelet är fantastisk. Letar du efter en stadsbok måste du ju kika på Tricilve-boken.Sen på bollen, men Svavelvinters världsbok är bra också!
Trakorien har kanske bästa konsten i en Svensk rollspelsbok. Det är typ nakna kvinnor med för många ben och vikingar på enorma tusenfotingarna men alltihop ser ut som bilderna i en gammal Sovjetisk skolbok. Det ser ut som mardrömsvisionerna jag har när jag är febrig.Bäst skriven av de jag har läst är tveklöst Trakorien. Den är också full att liv, krokar, infall, upptåg.
Kandra är inte i samma klass, men det finns mycket att gilla i den.
Gav inte Enhörningens horn lite mer fluff till Kandra?Alltså Kandra i all ära, men jag har haft anledning att återvända till den och blev helt förbluffad över hur slätstruken den var. Baksidestexten säger nästan allt.
"Kandra - Staden som en gång i tiden var ett vadställe men som nu är en handelsstad."
Det är typ som Keep on the Borderland men utan Borderland. Men det sagt så älskar jag kandra, och bara namnet ger mig gåshud.
Ah, Enhörningens hörn. Mycket underskattat . Men nä, det gjorde det inte, tvärtom förutsatte det om något att man hade Kandra för att göra sista delen av äventyret rättvisa.Gav inte Enhörningens horn lite mer fluff till Kandra?