Nekromanti Böcker med parallella världar

Daniel Andersson

Swordsman
Voyage of the Unicorn, en film som handlar om en professor och hans två döttrar som hamnar i en fantasyvärld där det visar sig att en profetia sagt att de ska komma och rädda världen från undergång, elände, förintelse och stygga troll. Den är ganska rolig. Man får till exempel se Olaf, the Man Eating Ogre.

/Daniel

Balderk

Swashbuckler
Un Lund Dun [OT]

Hade helt missat den här boken. Som det stora Miéville fan jag är så är boken nu beställd.

Tack för tipset.

/Jonas

Saxifrage

Hero
Stephen King, "Talismanen" [ANT]

Som bland annat innehåller en intressant beskrivning av hur en person från den ena världen reagerar när han äter en hamburgare (i den andra världen).

Olle Linge

Snigel
Men... den boken kan väl knappast sägas passa in på beskrivningen att det ska finnas två parallella världar och att det i den världen som inte ser ut som vår ska finnas ett par fraktioner som slåss mot varandra? Nu råkar jag ju dessutom tillhöra den minoritet som inte gillar Jonathan Strange and Mr. Norell, men det är väl kanske inte poängen.

magoo

Hero
Hmmm, alvernas värld? OK, då, den passar inte perfekt men läs den i alla fall. Jag kan förstå att många inte gillar boken eftersom den är udda och snårig - den verkar vara en antingen - eller.

Glöm den i fallet parallella världar men läs den ändå!

neowyn

Swordsman
de heter
Kampen om mordant
1. Spegelporten
2. Ärkespeglaren
3. Spegeljakten
4. Spegelmästarna

neowyn

Swordsman
jag har letat efter de böckerna länge nu men tyvärr går de inte att hitta på svenska längre

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Om ett ställe som har böcker

jag har letat efter de böckerna länge nu men tyvärr går de inte att hitta på svenska längre
Det beror lite på var du letar. Dagens ungdomar glömmer ofta bort att leta på det här stället. (Alla delarna tycks finnas som talböcker också om du tycker att det är jobbigt att följa bokstäver med blicken. :gremwink:)

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Så heter de ja. tack för det.
Dock, till en följdfråga om dessa böcker. Finns det någon form av förtsättning av dessa böcker ?