Nekromanti Böcker :-(

JoakimSkoogh

Veteran
Min spel grupp har dom flesta EON böcker och Neotech boken och i hälften av böckerna har det lossnat sidor, nej vi är inte ovanligt vårdslösa med böckerna nog för att vi läser igenom dom oftan men det ska inte göra så att en sida med vapen och en sida med cybertech åker ut efter en månad.

Någon som instämmer eller åkt på problemet själva?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det är allmänt känt att böckerna från NeoGames är sköra. Vet inte vad det beror på men antagligen har det med att de inte är inbundna att göra!

DnD böckerna är inbunda och de tål mycket mera...

Skärpning Neogames... /images/icons/smile.gif

Perenna

Swordsman
Jag har alla böcker som släppts till Eon, Neotech och Neotech 2. I vissa fall har jag dubbla exemplar, tack vare Eon Deluxe, Eon 1-box, Eon 2-box, Neotech 1-box, Neotech 2-box. Inte en enda har antydningar av lösa sidor...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Då har du haft tur, för alla böcker jag sett som inte varit nya har sidorna haglat från. Vet inte ifall du är mer försiktig men jag tycker inte jag har varit särskilt våldsam.

Sök gärna på det här och kolla gamla trådar...

Big Marco

Läskig
Njae - om jag får lägga mig i lite (vilket jag så gärna gör) så är det främst N2-boken som är uselt inbunden, de övriga böckerna anser iaf jag hålla en mycket hög kvalitet.

Perenna

Swordsman
Då har du haft tur, för alla böcker jag sett som inte varit nya har sidorna haglat från. Vet inte ifall du är mer försiktig men jag tycker inte jag har varit särskilt våldsam.

Jag är väl ganska försiktig, speciellt när det gäller att inte 'bända upp boken för mycket' så att ryggen får en 'knäckning' (sådär så att limningen spricker, och man får en 'gångjärnsfunktion' i ryggen)...

Belzambix

Warrior
Förtrösta inte min vän du är inte ensam... *poesi* (kanske)
nää... de flesta böckerna är ganska bra... men som Marco sa så är N2 rätt skör... min vapensida sprang i väg efter 3 veckor efter "intensivt studerande varsamt"

one

Veteran
Jag beskyddar mina böcker som om de vore gjorda av glas.
Vill absolut inte ha en massa sidor lösa eller avrivna i mina n2-böcker!

one

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ny bindning

Var det inte så att böckerna började bindas med en ny sortsbindning någon gång efter att N2 hade kommit ut (i samband med Eon II kanske?). Lintrådbindning om jag inte minds fel. Det verkar ju som om den har gjort ett bra resultat i så fall, med tanke på att böckerna håller längre.

Men det skadar ju förstås inte att ta det lite extra lugnt med böckerna.

Emil

Hero
Re: Ny bindning

Var det inte så att böckerna började bindas med en ny sortsbindning någon gång efter att N2 hade kommit ut (i samband med Eon II kanske?). Lintrådbindning om jag inte minds fel. Det verkar ju som om den har gjort ett bra resultat i så fall, med tanke på att böckerna håller längre.

Jo, Eon II har lintrådsbindning, men jag tror inte Offensiv eller Legender & hemligheter har det. Tror bara det gällde de allra tjockaste böckerna.

Men sedan är det bara regelböckerna som är något problem. Jag har haft alla böcker sedan de kom ut och den enda av mina böcker som det varit problem med är just N2 och än är inga sidor lösa, de gör bara en tydlig antydan om det.

/Emil

Maggan

Swordsman
Särbehandling?

Jag behandlar min bok precis som du skrivit, men jag tycker inte det är en särbehandling... Jag tycker att det är rena självklarheter egentligen, iaf när man snackar om ömtåliga rollspelsböcker i mjukärm... /images/icons/crazy.gif

->>Magnus<<-