Nekromanti Böcker

Krell

Veteran
Jag som spelledare har lite funderingar om neogames realeser.
Varför ligger "consaber" och "Pirater & sjöfarare" före "Drakar" och "Vandöda och Nekromanti". Personligen tycker både jag och min spelgrupp att mystik och fantasy känsla är viktigare än att veta hur en pirat styr sitt skepp och hur Consaber regering ser ut.
För att förklar hur jag känner mig så tycker jag att "Spelarens handbok" borde ha kommit före "Asharien & Soldarn". Vissa tycker säkert att det var bra, men jag och min grupp kan inte förstå det.

/Krell

Riddaren

Swashbuckler
"Varför ligger "consaber" och "Pirater & sjöfarare" före "Drakar" och "Vandöda och Nekromanti"."

Jag föredrar personligen Pirater före Drakar, då det blir lite inflation på att dräpa drakar med en sådan modul.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Azagthoth

Myrmidon
Men karln har en bra poäng. Neogames utgivningsordning har varit en aning skum, Spelarens handbok borde utgivits betydligt tidigare. Atlas-boxen borde också vara/varit prioriterad före en hel del moduler.

Sedan tycker jag inte att de ska ge ut en bok om drakar överhuvudtaget, men det är en annan historia.

/Azagthoth

Dranvar

Veteran
Tänk pa följande sak:
Man bygger en värld som 10.000 personer eller nagot spelar, är det inte bättre att du har bakgrunds material istället för att släppa allting i ett klassiskt White Wolf frenesi, eller?
Väg upp fördelarna att släppa Consaber och Sjöfarare innan man släpper S.k. tillägg som tex drakar är?

Var nu duktig och gör din läxa innan du borstar tänderna och försök svara med en mail variant av Harvard uppsatser där du bygger upp ditt argument med fördelar som i sin tur jämförs med mina.
Lycka till

Dranvar, med en doktorand i Human resources management samt Strategic marketing

Krille

Super Moderator
"Varför ligger "consaber" och "Pirater & sjöfarare" före "Drakar" och "Vandöda och Nekromanti"."

För att Consaber och Pirater&Sjöfarare är mer klara än Drakar och Vandöda&Nekromanti.

Neogames släppordning till Eon är mer eller mindre framväxt under fyra år efter vad som har behövts. Asharien&Soldarn släpptes före Spelarens Handbok eftersom det var viktigare att ha en plats att spela på än en avlastningsbok för spelaren. Mundana släpptes först för att man skulle ha något världsmaterial över huvud taget. Monster&Varelser släpptes snabbt för att man skulle kunna ha några monster att slå ihjäl - sådana saknades som bekant i regelboken. Alver släpptes tidigt för att det är ett storsäljande ämne. Och så vidare.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Carl Johan Ström

Swordsman
Krille har helt rätt. Jag vill bara lägga till att vi dessutom måste ha folk som skriver böckerna och däför är det ibland inte möjligt att ge ut en viss bok tidigare. Ett sådant exempel är exempelvis äventyret "De fördömdas sista hopp" som vi aldrig får något färdigt manus på (det sägs vara 90% klart men jag har inte sätt något).

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

humongos

Veteran
drakar, drakvarelser, pseudodrakar, blabla

<I>Sedan tycker jag inte att de ska ge ut en bok om drakar överhuvudtaget, men det är en annan historia.</I>

Instämmer. Demoner&Vandöda känns däremot mycket angelägen.