Nekromanti Böcker

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Detta kanske inte hör hemma här, men jag tar chansen /images/icons/tongue.gif.

Var kan man beställa Neuromancer och resten av trilogin? Någon som vet?

Det är ju liksom lite cyberpunkigt så det kanske kan höra hemma på detta forum trots allt, så snälla lås inte tråden (förrän jag fått ett svar iaf /images/icons/wink.gif).

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

chrull

Stockholm Kartell
www.bol.com eller om du vill ha ett hetare tips : shopping.passagen.se
klicka på "bokrea" sen får du själv kolla upp de olika butikerna där... priserna varierar KRAFTIGT!

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Tack [NT]

No Text

Point

Click

cedda

Veteran
Do androids dream about electric sheep

Är " Do androids dream about electric sheep " någon bra bok

" Wolves are noble animals, apart from dogs "

Jools

Veteran
nja

Jag själv tycker bara att 'fragment av en hologramros' & Johnny Mnemonic är bra (ursäkta stavningen =)
De andra är väldigt svåra att hänga med i... jag har fortfarande inte fattat handlingen särskilt väl i Virtual Light.. =(

Well who did you expect it to be?

smaffy

Hero
gothic och cyberpunk uppblandat med IT..?

aj. det gör ont att höra att du tror att vi lever i ett informationssamhälle.
IT är dåligt. det är inte bra för våra framtida barn. har ni sett alla små dumma IT människor? de sitter och "hackar" ihop hemsidor för pengar. och ibland tar det rikgigt mycket betalt oxå. i stället för att säga att vi lever i ett IT samhälle där man köper onödiga datorprylar i stället för att hjälpa alla små svältande barn tycker jag att ni ska ignorera IT profeterna. de har fel. IT är dåligt.

mjoff.. för att få tillbax neotechdiskutionen kanske man kan fråga sig.. lever neotechmänniskorna i en IT värld? eller tror de sig leva i en IT värld? hur fungerar gothic och cyberpunk tillsammans med IT?

det var en mörk natt. neonljusen speglades i vattnet som rann ner längs gatan. den grå massan hastade sig genom nattrafiken med självlysande paraplyer. inne på ett gammalt currymatkäk satt en blek människa i mörka läderkläder. han hade precis käkat klart. gul, oblandad soppa med små torra bollar i. precis när han reste sig upp och slängde iväg en sedel kom det springades en liten barnfamilj. två barn med vildagotchi i knallgula färger som skrek ut sitt budskap. jag vill ha mat! jag vill ha mat! skrek vidagotchierna i kör. föräldrarna slog sig trött ner och beställde en snabelAsoppa.

men ärligt. lägg ner. börja hata IT.

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Desperate need of help

Jag hittar tamejfan inte mer än Mona Lisa Overdrive, Idoru och All Tomorrow's Parties på Svenska, allt annat är engelskt skit (ok, jag kan engelska men jag ORKAR bara inte sätta mig ned och läsa en engelsk bok).

Någon som vet var jag kan hitta trilogin på svenska? Alltså Neuromancer, Count Zero och Mona Lisa Overdrive? Har sökt på typ... 7, 8 olika bokhandlar och hittar inte ett jota.

Inte ens akademibokhandeln.se har den... *suck*

Så, om någon av en slump skulle råka sitta och klämma på var man kan hitta dessa, kan ni väl posta det här?
*ska söka vidare nu*

Point

Click

Pendragon

Swashbuckler
Re: gothic och cyberpunk uppblandat med IT..?

eftersom smaffy uppmanar mig till att tänka fritt och inte låta nån tänka åt mig tänker jag INTE börja hata IT... små fluffiga, gulliga lamm däremot.... de e små kritter som ska utrotas innan de tar över världen!! Ser nininte konspirationen!!! Ät mer lammstek innan det är försent!!

Hade denna posten nån gång en seriös kärna måste jag tappat den nånstans...

Så de så!

smaffy

Hero

i stället för att säga att vi lever i ett IT samhälle där man köper onödiga datorprylar i stället för att
hjälpa alla små svältande barn tycker jag att ni ska ignorera IT profeterna. de har fel. IT är dåligt.

jag tog aldrig ifrån dig din rätt att tänka. du får tänka själv. du måste inte ha ihjäl alla söta killingar.

smaffy är jag. blä.

Solitare

Veteran
Re: Desperate need of help

Tro mig, oftast så är det värd mödan att läsa dem på engelska.

Har läst en hel del fantasy, och även en massa annat, och jag har hittills inte hittat en enda bok som är bra efter den har blivit översatt.

-Solitaire
"It wasn't coming out of your mouth that time"
"Well they shouldn't be making it so scary"

Pendragon

Swashbuckler

inte ha ihjäl dem?! de har dig redan i sitt våld och du märker inget!!!

OBS! Detta är ett oseriöst svar på ett seriöst svar till ännu ett oseriöst svar...

Så de så!

Flyby

Veteran

aj. det gör ont att höra att du tror att vi lever i ett informationssamhälle.
IT är dåligt. det är inte bra för våra framtida barn. har ni sett alla små dumma IT människor? de sitter och "hackar" ihop hemsidor för pengar. och ibland tar det rikgigt mycket betalt oxå. i stället för att säga att vi lever i ett IT samhälle där man köper onödiga datorprylar i stället för att hjälpa alla små svältande barn tycker jag att ni ska ignorera IT profeterna. de har fel. IT är dåligt.

Vi lever ej i ett informationssamhälle, nej. Vi lever i ett mediasamhälle. Fattar ni vilken makt medierna har. Om inte så fatta. Läs John Pilger eller nåt för fan. Informationssamhälle my ass.
Och så till smaffy. Det är inte bra att vara svart/vit. Man måste kunna urskilja nyanser också. Dvs. saker är inte bara dåliga eller bara bra, de är bra och dåliga på massor med sätt.

men ärligt. lägg ner. börja hata IT.

1. Du skulle inte kunna sprida ditt budskap om att hata IT här utan IT.
2. Jag tänker inte hata IT, men håller med om att det är överhypat och uppblåst.

Låt mig tänka åt er. Det är jag som är pekpinnen.

// Flyby

Jon

Veteran
Re: Desperate need of bokrea

Vet inte riktigt hur du har missat det här men både Åhlens och Bokia säljer Neuromancer, Count Zero och Mona Lisa Overdrive på bokrean. Alla tre för 79 kr.

Så spring dit och köp bara :)

/Jon