Rickard
Urverk speldesign
Det här är en svår fråga, för det är i många fall likställt med "Vilken DoD-version har du spelat mest?". Jag har spelat allt från DoD2 till DoD7. Mitt spontana svar hade varit EDD, om det inte varit för att vi retrospelade EDD "by the book" för några år sedan. Det var skittråkigt och ingenting som jag vill gå tillbaka till.Max Raven said:Vilken DoD-version tycker ni är den bästa?
Så då har vi världen. Vilken DoD-värld har varit roligast? Ereb Altor är jag mest förtrogen med men det är vanlijfantasy som allt annat. Trudvang är mysig men jag gillar bättre Riotminds idéer än deras utförande. Så då finns det bara en värld kvar. Chronopia. Världspresentationen är dessutom en av de mest välskrivna jag läst när det kommer till rollspelstexter.
Chronopia är alltså den bästa DoD-versionen.
Jag har spelat två: D&D3.5 och D&D4, varav den första skulle jag inte vilja röra med en tång medan den andra fick mig intresserad av spelet.Vilken version av Dungeons & Dragons är bäst?
/Han som inte har någon aning om vem som skulle föredra vad av dessa två fantasyrollspel