Nekromanti B&M/Diamantäpplet + Neo-update...

Sereg_UBBT

Swashbuckler
nu har säkert flera av er införskaffa Barbarer & Människofolk och Diamantäpplet. Vad tycker ni om dessa moduler?

krigsherren update.
Jag har suttit den senaste tiden och gjort layout på den kommande modulen Krigsherren. Layouten är i princip klar och det blir 128 sidor som planerat. Korrekturläsningsjobbet kommer att påbörjas så snabbt som möjligt, kanske t.o.m nästa vecka.

Enshadi

Warrior
Har inte skaffat modulerna ännu men kanske får jag någon av dem till jul. De verkar vara väldigt bra!

Vet ni ungefär när Krigsherren kommer ut? Vad kommer den att innehålla (sjöstrid, soldater, belägringar, kastmaskiner....)?

Phelan

Hero
Skulle man kanske...

...kunna få svar på en fråga jag ställde för ett antal veckor sedan? Nämligen om hur Diamantäpplet är upplagt? Det står ju något om att det är del ett av tre, hur ligger det till med de övriga två och är äventyren skrivna så att en RP-grupp enkelt kan lufsa runt och göra annat emellan de olika delarna? När är del två och tre planerade för release? (De var inte på Neos hemsida sist jag kollade.)

Mvh / Phelan

AEGIS PRIME

Swordsman
B&M var en väldigt trevlig modul.. Uppskattade vissa folkslag mer än andra men mest för att vissa inte har någon som helst relevans i min kampanj. De som var mest intressant var utan tvekan Kragg, Tokon och Adasier.. Rauner var intressanta och så även Veddo. De övriga var ok men framför allt Auser var direkt tråkiga..

Diamantäpplet är svårt att bedömma då det är en del av en serie och mycket lämnas till följande delarna. Det skall visst även komma upp en del material på Neogames hemsida för att skapa mer massa. När och om kommer fler delar? Kommer de i tryckt eller pdf? Är de redan klara?

Boxen som jag köpte var väldigt fin och ser ut att vara i god kvalite. Tacksam för den fina inslagningen av tärningar...

Jaggernaut

Hero
En väldigt bra bok tycker jag men visst finns det några grejer jag ogillar. Det där med att veddo jagar isbjörnar kanske jag inte är helt på och jag skulle gärna vilja veta lite mer om istroll (kommer de i bestialiska folkslag måntro?), behemotar (hur det nu stavas) och sedan var det något annat också som jag inte kommer ihåg.

Sedan, varför har inte tosher några speciella egenskaper som värmetålig (motsatts till veddo), klarar sig på mindre vatten än andra eller något annat fint.

Sedan var det några andra saker jag kom att tänka på när jag läste boken men kommer inte på det nu (jag kanske återkommer med mera :gremlaugh:).

Spoiler för Gylf draken <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Javisstja jag gillar verkligen veddos skönhetsideal (snälla nämn inget mer om det, jag vill inte att mina spelare ska gå miste om överraskningen) </font></td></tr></table>

Blasphemy

Swashbuckler
Jipieeee Rollspel.nu fungerar igen....

*harkel* nåväl...

Barbarer och människofolk kommer med all säkerhet vara en sådan modul där åsikterna går isär om vilka folkslag som är intressantast. Oftast har detta med ens intressen att göra... Men kul att du gillade den mer än du ogillade den.

Diamantäpplet är ju ett nybörjaräventyr och även om dess följande delar är uppskissade så är de inte färdigskrivna. Del 2 av äventyrsviten kommer någon gång nästa år.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Skulle man kanske...

Det finns goda möjligheter för rollpersonerna att luffsa runt och äventyra runt Mundana innan del 2 träder i spel. Även om man kan spela Diamantäpplet och dess (än så länge) namnlöse uppföljare direkt efter varandra. Uppföljaren kommer någon gång under nästa år.

Fråga: Vill ni hellre se att uppföljaren är tjockare och något dyrare eller en tunnare och billigare historia?

Silvervarg

Warrior
Personligen gillar jag B&M överlag som modul, även om det känndes som alla "primitiva" folk liknande varandra men det kan bero på upplägget i modulerna. Två saker känndes fel det ena som känndes fel var Tokons förtext... jag tyckte inte den passade så bra ihop med resten av kapitlet, jag fick mera känslan av att kapitlet skulle handla om tokonska hjältar, men det är inget större fel och alltså inget att haka upp sig på. Det andra är auser som jag personligen inte gillar och de känns onödiga eftersom de kommer dö ut. Detta är ju dock inget fel från neogames utan min personliga åsiktet me jag gillar inte dödsdömda raser eller raser som inte kan föröka sig. Häftigaste folket är Adsier.
Neogames har återigen lyckats få fram en bra modul.

Jag är kär i diamantäpplet, äventyret verkar skitkul att spelleda. Men det kommer dröja eftersom man vill ha de andra delarna innan...

Silvervarg tackar för en bra modul och ett lovande äventyr

Silvervarg

Warrior

Fråga:Vill ni hellre se att uppföljaren är tjockare och något dyrare eller en tunnare och billigare historia?

Svar: Jag skulle nog vilja se ett mellanting... lite tjockare än diamantäpplet men kanske itne monstertjock.
och så skulle jag vilja se den och övriga delar i min ägo inom en snar framtid... :gremwink:

Fråga: Är det tre eller fem delar? I Diamantäpplet står det ju fem...

Silvervarg vill veta och ha

Ymir

Liten kantbaron
Re: Tokonintro

Två saker känndes fel det ena som känndes fel var Tokons förtext... jag tyckte inte den passade så bra ihop med resten av kapitlet, jag fick mera känslan av att kapitlet skulle handla om tokonska hjältar
Tja...kom inte och säg att jag inte gav dem ett alternativ...

- Ymir, hävdar sig

Frixeray

Swordsman

Främst av allt skulle jag vilja se den så snart som möjligt (okej, jag har inte Diamantäpplet, härmed förkortningsdöpt till DÄ ännu, men jag får väl min box i början av veckan), så däri ligger väl problemet med en tjockare bok. Nackdelen kan ju även bli den att vissa delar blir ganska sega och onödig utfyllnad. Men annars röstar jag för så tjockt som möjligt!

Blasphemy

Swashbuckler

Tja... det har ju lite med frågan om äventyrens tjocklek att göra... men det är planerat att det skall bli fem delar.

Frixeray

Swordsman

isf, om den totala längden blir ungefär densamma på kampanjen så kan ni ju lika gärna satsa på fem mindre böcker istället för tre tjockare... Blir kanske yrare i längden för konsumenten, men jag vill nog hellreha fortsättningen lite mer... löpande... Fast det är ju klart, tjockare böcker ger mer att spela på med en gång, och det är ju heller aldrig fel... Aldrig kan man få vara riktigt nöjd :gremmad:

Helmgast
Äventyr säljer dåligt, men...

Precis vad jag också undrar... skulle inte vara så värst jättekul om det tog två år innan fortsättningen kom liksom...

Skulle det vara så att Diamantäpplet säljer som smör steker när jag gör pannkakor så klart att det kommer en uppföljare ganska snart. Annars lär det dröja. Capitalism is what it's all about.