Nekromanti B&M/Diamantäpplet + Neo-update...

Helmgast
Re: Ja vad tusan? (OT)

Nej det var det inte. Däremot så försökte jag vara hörsam mot folks önskemål här på forumet och rekomenderade därför texten till neogameskontoret. De ansåg dock att min text var bättre varvid de valde att ta med den istället.

Öh? Borde man trycka en text som författaren (på något sätt)ångrat att han gjort? Känns som redigeringslättja (igen...) =(

Re: Ja vad tusan? (OT)

Öh? Borde man trycka en text som författaren (på något sätt)ångrat att han gjort?
Jag ångrar naturligtvis inte att jag skrev den texten (den tanken är något befängd tycker jag), tvärtom så tycker jag fortfarande att den skildrar tokon på ett värdigt sätt. Annars hade jag inte gått med på att låta den stå i boken. Däremot så skriver jag ju för dem som läser Eon och om dessa anser att de hellre vill ha en annan text...tja, "give them what they want" helt enkelt!

Känns som redigeringslättja (igen...) =(
Visst finns det en del redigeringslättja i boken (mina egna texter har exempelvis lyckats få sig ett par textmässiga tokigheter som inte fanns där från början och som inte heller var en miss från korrarna) men så var inte fallet här. Här handlade det istället om en textmässig jämförelse och bedömning och uppenbarligen var inte kontoret av samma åsikt som några här på forumet. Smaken är som baken helt enkelt...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Så här ser jag på saken

"Ja men med tanke på att Mundanas isbjörnar inte lever vid kustområden som jordens isbjörnar så inser du kanske att det är en skillnad i deras födointag."

Nähä? Tror du verkligen att lilla jag inser det? Nu ska vi inte överdriva här inte.

Det är en liten detalj, visst. Oviktig? Hyfsat. Att dra till med förklaringar i stil med "Öhö men Mundana är ju inte jorden pucko" (eller den gamla favoriten "men det är ju faktiskt fantasy!") om man är spelmakare är ungefär som att säga "spelledaren har alltid rätt och behöver därför inte komma med någon som helst trovärdig förklaring någon gång". Man kan säkert applicera samma logik på alla Mundanas märkligheter istället för att erkänna att de finns eller kanske *fasa* rentav rätta till dem? Att rätta till felaktigheter brukar oftast vara enklare än att försvara dem. Som till exempel att komma runt det aktuella problemet genom att helt enkelt göra en vanlig björn av isbjörnen eller ersätta den med vargar?