Jag ser att jag skrev är lite märkligt och inte riktigt så jag hade tänkt migFast ovanstående är precis vad jag inte vill ha. ,-)
Det innebär att man hamnar i D&D-problemet att gruppen (utan 8h-Rest) är så kass vid klimax så klimax mss blir ett antiklimax.
Man har alltså 2 pooler. En är "Nuvarande skada" och en är "Permanent skada" (namnen är påhittade nu och inte särskilt representativa).
I en strid som man t.ex. tar 8 i Nuvarande skada resulterar i att man också tar 8 i "Permanent skada". När scenen/striden är över så sätts Nuvarande skada till 0 men den Permanenta skadan behålls. Så inför nästa scen är RP:n skademässigt frisk och det behövs inten D&D 8 timmars vila för att köra vidare. Om man vi nästa strid bara tar 7 i skada så förs inte det över till Permanent (då det är lägre än vad man redan har i Permanent skada) men om man tar 10 i skada så förs det över till Permanent skada.
Den permanenta skadan som man ådragit sig hanteras vid slut av ett äventyr (eller annan längre downtime). Och då avgörs även om mer permanenta men kommer från denna skada. Under äventyrets gång så går RP:n på adrenalin eller liknande som gör att han inte påverkas av skadan eller hur man nu vill rationalisera det.
Alltså är tanken att varje scen är *egen* och inga skador ådragna i tidigare sekvenser (om det inte är för dramatisk effekt som du säger med t.ex. en bruten hand e.dyl.) påverkar dig i den nuvarande scenen.
C.