Ciremelokampanjen (Min spelgrupp: SPOILER) (OT)
Väldigt förenklat: Handelshuset Temiranz anställde först rollpersonerna för att utföra några illegala uppdrag (sabotage, lurendrejeri m.m.) och började stegvis linda in dem i ett nät av utpressning och skulder som de inte kan ta sig ur utan hjälp. De tvingar rollpersonerna att göra saker de absolut inte vill, men RP kan för närvarande inte göra något åt det, utom att i hemlighet kontakta de handelshus och familjer de tidigare hade som offer för sina ljusskygga uppdrag, och försöka få dem att hjälpa dem ur härvan, vilket de oftast inte är sugna på att göra om de inte tjänar på det själva (konstigt va?). RP måste alltså vara Temiranz nickedockor, och fortsätta sätta käppar i hjulet för de handelshus som de samtidigt i hemlighet konspirerar med, mot Temiranz. I slutänden kommer det dock visa sig vara en långt större och mer omfattande härva än RP anat, och det är egentligen Sällskapet som rycker i trådarna... (men nej, kampanjen kommer INTE att leda fram till Mörkret. Jag avskyr Mörkret)
Tack för alla tips på ljud och musik, förresten. Jag har själv ett bra tips till Eon i allmänhet: Musiken i Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Spelmusik passar bättre än filmmusik, i mitt tycke. Filmmusiken är liksom avpassad till ett strikt manus, där höjdpunkterna(kan inte riktrigt de musikaliska termerna) i musiken stämmer med filmen. Spelmusiken är gjord för att ligga och gnola i bakgrunden i alla möjliga situationer, och bara skapa stämmning. Precis vad man vill i rollspel alltså.
/Doda (Zelda-vän och Mörker-fiende)