Bah!
ID3-taggar ska enbart innehålla korrekt information om artist, låttitel, årtal, genre, skiva och nummer på skivan. Annars får man ju krupp på skiten.
Och hålla på och kopiera en massa låtar? Bah, amatörmässigt!
Itunes får krupp av lite alltmöjligt, eftersom det är ett skitprogram som tror att det är bättre än vad jag är på att sortera min musik och dessutom drar onödigt med systemresurser. Ska man bara lyssna på musik finns det inget bättre än ett egenhändigt specialinställt Foobar. Man kan t.om få det att se ut nästan exakt som Itunes, med skillnaden att det ändå inte blir skitfult och fortfarande inte tar särdeles mycket systemresurser.
Ska man spela upp musik i rollspel finns det nog inget bättre än mitt eget
Tempest, tyvärr. Jag säger tyvärr, för just nu är skiten skriven i Visual Basic och har inte uppdaterats på några år. Det är fortfarande bäst. Skitpraktiskt - jag lägger upp de låtar jag vill ha i bekväma minneslistor, och så väljer jag låt som ska loopas genom att först välja spellista med F1-F12 och sedan låt med 0-9.
Mao, jag har en mycket tyst dator bakom mig med avstängd skärm som är kopplad till ett högtalarsystem, och på en låg pall bredvid mig har jag ett tangentbord. När jag ska byta låt sträcker jag lite lojt ner handen och trycker "f1" och sedan "5", och så har jag bytt musik. Skiten har crossfadeing också, fast det är så fulhackat att jag inte vet om det blir kvar i nästa version. Tempest är gratis och jättebra. Ta en titt. Kommentera gärna om ni testar. Nästa version ska skrivas i Python och kommer att kunna köras i Linux och OSX också.
//Krank, som är för nyvaken för det där med finkänslighet