Promotion är väl ett uttryck för att marknadsföra sig? (Osäker) Man marknadsför - man promotar?
Så som jag ser/tolkar det bör du lägga det som du vill göra reklam för i Promotion. I viss mån kan man väl säga att det är "nyheter" som hör hemma där. Se det lite som ett skyltfönster där "det senaste" står uppställt. "Kolla in min nya hemsida", "Nu släpper jag min nya bok", "Ny tävling på G" och sådana saker. Fast som forumet också uppger i sin beskrivning kan man också använda det för att efterlysa till exempel medarbetare till sådana projekt.
Så, det som jag i ditt fall skulle placera på Drömsmedjan är saker som just inte behöver marknadsföras och som du inte bara vill skylta med utan bjuda in till diskussion om. Exempelvis skulle jag välja promotion om jag skapat en ny blogg. Om jag däremot bara vill upplysa folk om ett avsnitt som inte är något speciellt, på min redan etablerade blogg, så skulle jag använda mitt forum. Ett annat exempel är att om jag skulle vilja diskutera en äventyrsidé till Gondica så skulle jag göra det i Drömsmejdan. Skulle jag däremot vilja upplysa folk om mitt nya kampanjoprojekt till Gondica, då jag vill skapa reklam inte diskussion, så skulle jag använda Promotion.