Bg2 är förstås helt underbart. Det är bara att hålla med: djup i storyn, väldigt interaktiva slper, och så möjligheten att slå ihjäl två drakar! Datorrollspel när det är som bäst...
fasen. nu har du förstört storyn för mig!!!
Var? Jag hittar en i Umbar hills och en i Windspar hills...
men så har jag också bara precis kommit till piratön...
BG 2 är så linjärt som ett spel kan bli. På måmga ställen är enda utvägen att slåss, varför får man inte prata sig ur situationerna. Och BG 2 avskyr min burk då det inte vill ladda shadow thieves guild hall eller va det nu heter. och jag gillar inte det.
<I>hmm jag har visserligen inte spelat det... men det jag har sett av det.. och det är ganska mycket.. så är det inte linjärt när man kommer längre..[/i]
Mjo... det är möjligt... jag tröttnade i första dungonen och där var det mäkta linjärt.
Jag lirar (eller har i a f lirat BG2). Sanslöst mycket bättre än ettan (som sög) och förmodligen det bästa RPGet till PC. (Fast det kommer ju inte i närheten av de som finns till diverse konsoler). Det lider dock av samma jobbiga symtom som ettan: För många grottsystem. Det blir tråkigt, oavsett hur varierade de är.
- d -
dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
Mjo... det är möjligt... jag tröttnade i första dungonen och där var det mäkta linjärt.
Ja, det kanske inte finns så många sätt att ta sig ut... /images/icons/wink.gif
Jag skulle råda dig att testa vidare då du bara testat någon ynka procent av spelet. Det är mindre linjärt än spel som t.ex. Final Fantasy och att man sedan har nästan lika stor valfrihet att skapa sin gubbe som i ett pappersrpg gör att man kan spela det på en rad olika sätt. Enligt mig är Baldur's Gate-serien den klart bästa crpgserien som existerar. (eller som jag spelat /images/icons/wink.gif)
Vad jag hört så är det ett spel i samma stil som fallpout2 skapat av fallout2 gänget. (inte alla men en del av dem)
Detta i en fantasy miljö, verkar underbart om man frågar mig...
Fallout 2 är visserligen extremt coolt (förutom det tragiska faktum att det inte finns för mac) men det går i stort sett ut på att stolpa runt i en jätterustning och meja ned monster. Jag menar, hur stor chans har man utan en Advaced Power Armour och ett maffigt automatvapen?? De datorrollspel som finns i dagens läge är ungefär lika djupa som Quake III.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.