Anachronox.
Fallout I och II har en del obetalbara stunder.. Mmm.. *får en flashback till Fallout II:s slut..*
..Semper Fiiiiiii! Ehum.. Var var jag?
Jo, Fallout är ett smaskigt RPG med lite lagom lättsam stämning. Absolut inget humorspel, nej nej, men lättsmält sköna dödsanimationer (När man har tur) och lite listiga och lustiga referenser och episoder.. (Älskar verkligen giftermålsscenen, man kan bli tvångsgift i II:an, och frun vägrar lämna en.. Såvida man inte säljer henne till en hallick, förstås.
)
Ett annat RPG som känns lite liknande, men bara lite (Smart humor, härliga stunder) är
Anachronox som jag spelar just nu. Mellansekvenserna är riktiga höjdpunkter, röstskådespelet är toppen i min mening.
Ta bara
Grumpos och hans fruktade
specialattack. (Alla ska ha häftiga specialattacker, right? Grumpos pladdrar motståndaren ofokuserad.)
Skön stämning -handling och atmosfär- alltså, även om det känns lite väl lätt (springer mest rakt igenom det) och det är lite tjatigt att springa runt stora områden, på vissa ställen. Trots detta så tycker jag att det är värt att spela för handlingen, iallafall om man gillar stämmning på samma sätt som jag. Dessutom fick jag ju det för bara 100 spänn på Tradition.. (Lite lagom gammalt, lite lagom bortglömt)