Nekromanti Ballansen....

Kameli

Warrior
Tja, Iofs så spelar jag mest d&d 3ed nu men vår grupp ser ut som följer: En alv magiker med kinkigt humör, en dvärgkrigare, en nedsupen druid, en fyllerbarbar, en sprättig bard som låtsas att han e adelsman.
Dessutom spelar jag en morbid, innåtvänd ,psykotisk nekromantiker med en odöd bisamråtta som familari.

David, Vars grupp inte kan hålla sams om något

Varför vara vacker när man kan vara ful?

Kameli

Warrior
Tack, det är det.
Riktigt kul blev det när vi var i en alvby efter ett fullgjort uppdrag och barden äntligen skulle få lite tid för sig själv med adelsdamen vi eskorterat medan de andra festade loss.
När förförelsen lyckats tillhälften fick plötsligt någon av de andra för sig att de skulle streaka genom byn och kasta sig i sjön, med öltunnor under armen och korvar i nävarna rusade de glada festprissarna mot stranden, precis där barden och damen satt och utbytte kärleksfulla blickar. Kan säga som så att blickar var det enda barden fick efter det ;)

David

Varför vara vacker när man kan vara ful?

Delita Hyral

Veteran
Re: Den klassika gruppen

Men att ha en klassisk grupp är ganska charmigt ändå med
lite "old time" rollspel där man klubbar monster och
vinner skatter och damer....

A warriror engraves vanishing memories into
his blade, a blade that reflects his soul.

Delita Hyral

Veteran
Häftig grupp.

Den som jag spelleder består av en stråtrövare på 16 år
som är smal och ömtålig, med långt blondt hår och en stroppig attityd.Han utger sig för att vara adelsman när han är skattebonde. En tjuv som kallar sig listige bern, men som varken är särskillt listig eller smidig utan bara
en duktig ryktes spridare( om sig själv). En kvinnlig jägare som ser ut som ett troll i ansiktet och skulle kunna
skrämma slag på sin egen spegelbild, och sist men inte minst, en smått fanatisk och fattig krigare som lever på de
andras matrester och utspädd öl.

Dom är sanslöst roliga att spela med eftersom alla spelar
sina karaktärer så bra och det hör till det viktigaste.
Och att man har kul eller hur?

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
så här har jag det!

Jag försöker att hålla mig grupp så att dom kan hålla sams iaf. för det är enligt min mening lite jobbigt/tråkigt när spelarna blir osams det första dom gör och kanske till och med slår ihjäl varandra.

Å andra sådan så kan det var kul att se om dom kan hålla ihop. Ibland så kanske dom måste det och det kan ju vara kul att var med om.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Fylbard

Veteran
Fattar det inte,,,

En ska jag aldrig har förbstått mej på är varför alla tycker att präster är så jävla fräsiga! USCH! Dom är ju astråkiga... Fast iofs är en av de häftigaste rollpersonerna jag har hört om (En präst som sedan visade sig vara lönnmördare om nätterna /images/icons/cool.gif! Kommer inte ihåg vem det var som hade denna rollen...)

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".

Fylbard

Veteran
Håller med...

Jo, jag gillar också tema-grupper... Det brukar vara bäst sammanhållning i gruppen då...

Fylbard

Veteran
Jo,...

Jag håller emd om det mesta du säger, men faktiskt så kan jag tycka att det är rätt kul om det finns med en stor svart man i gruppen... det blir ungefär som Azeem i Robin Hood: Prince of the Thieves! Det kan vara kul som fan att spela så... Även om det faktiskt är vanligast med vita människor i rollspe... Jag tror bara det är Eon som har tänkt på att ha med svarta, fast dom är ju infödingar i Eon... hrm...

Feliath

Swashbuckler
>>Tja, Iofs så spelar jag mest d&d 3ed

Helt rätt. Klart bästa fantasyrollspelet jag spelat. Min lilla grupp består av mig (SL), en alvdruid, en ung småtjuv och en munk med behärskningssvårigheter (ovanligt nog; men vi spelar inte med Alignment).

Feliath -- som också spelar D&D 3E

Blaze^

Veteran
En grupp som spelar den Nidländska Reningen.

Fick i höstas tag i den nidländska reningen så nu under jul började vi spela igenom den (väldigt modifierad dock) med nya dod 6 reglerna.
Mina spelare valde kraktärer som följer:
Mänsklig krigare (butter och har knappt någon moral)
Alvjägare (väldigt kliché)
Halv-Alv, präst. (cynisk, utstött)
Halvlängdsman, magiker (Hobbytjuv, broder till alvmagikern)
Alvmagiker ("broder duktig" i gänget. Förklara för de andra vad som är rätt och fel. Broder till halvlängdsmannen)

Jag anser f.ö. att när en kampanj börjar så ska spelarna stå långt ifrån varandra, så att en långsam team-building process börjar. Det är bara kul när karaktärer småbråkar med varandra (ej till överdrift dock) och ett gäng spelare som är helt homogena är väldigt långtråkiga.

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Förbjuda...

...drakyrkena är ju dömt att misslyckas. Jag har alltid varit intreserad av drakar, även innan jag börja spela DoD. Så en bastard som e drakmagiker och dracolyt är så fett jävla bra, dom blir inte så jävla mäktiga, visst ELDKVAST S 10, men 50% i ett trängt läge, misslyckas man så kan man ju hälsa hem...

Hail to the dragons baby// Nostradamus

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Nostradamus on 2001-01-10 23:06.</EM></FONT></P>

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Men vad i hel...

...vete, ska jag som SL se till att min spelgrupp består av en töntig halvalv som e kock (FV 34 i Matlagning och 1 H. svärd FV 2), en Svartalf som e smyg bög, en anka som e komiker med 3 i INT samt en dvärg med STY 4 och 35 cm lång som har specialicerat sig på att se meningslös ut, vad i helvete skulle dom tycka om mig då. Det är ju deras gubba, det är oxå deras val. Vi säger så.

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Nostradamus on 2001-01-10 23:05.</EM></FONT></P>

Nerosuferoth

Swordsman
Re: så här har jag det!

Att rollpersonerna slår ihjäl varandra bör ju undvikas, men att de blir osams tycker jag är ganska roligt. Två RP med SPI 18 respektive 5 kan nog dra igång en hel del underhållande dispyter om hur världen ser ut...

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Jo,...

Ehh, Ceasar har väl sagt så. Kanske... eller... Jo.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell