Men så är du ju också en kuf...
Poängen med mörkret är att göra ljuset till en eftertraktad och sällsynt lyxvara/ren nödvändighet för överlevnaden.
För att ytterligare göra det sjukare kommer här ett par citat från en forumstråd på ett bisarrt forum som ledde till idén om den mäörka spelvärlden:
Will the last one to leave please turn off the light.
Due to the current deficit, the light at the end of the tunnel has been turned off .
Damn kids, we have no candy, that is why the light is off.
Det kan vara, och är antagligen, citat från en film (Everything is Illuminated är trådtiteln).
Kallar du min mörka postapokalysm (det är min fabbizsetting, se bara Bitworld liksom.. jag är helt fast i koola sätt att sänka mänskligheten på...)gåååtisk igen kommer jag att slå dig nästa gång vi träffas. Hårt.
Jag menar, Vampire om något är ju gåtisk-krystat(och då menar jag bara inte den konstanta natten) så det bara fetskriker om det. Ta bjälken ur ditt eget öga innan du påpekar stickan i din grannes.
Konventsscenario, yeah, whatever. Så länge jag får spela våpet.
Du kan få spela den lilla sexåriga flickan med kartan till Brightland tatuerad på ryggen som blir 'omhändertagen' av stora, svettiga, bryska och håriga män. Med rakade skallar!
Eller vänta.. jag känner igen det där från någonstans..