Nekromanti Ballhetsgradera min världsidé!

Cohen

Swordsman
Ballhetsgraderat din världsidé!

Jag sätter 3 på (1) om det är Mad Max miljö vi talar om. Om det däremot råder atomvinter och är fullt med snö stiger det till 7. Snö och mörker tillsammans är häftigt.

På (2) säger jag 1. Av logistiska och ekonomiska skäl har jag svårt att ta mig till konvent.

Foggmock

Myrmidon
Re: Runt 4/5 på båda men..

Helt fel!

Förklara isåfall växtligheten som finns i ett av bergrummen här i Hemliga Berget. Det är typ 30 meter urberg till ytan, och vi snackar inte alger utan riktiga växter med klorofyll och hela kittet.

Men hursomhelst så slog även detta mig efter att jag kladdat ur mig ett någorlunda förhastat inlägg (kolla tiden - matsalen i Berget öppnar vid 1600... :gremlaugh:).

Helt rätt typ av feedback, dock - jag hade så smått tänkt mig något av det du sa men fick inte med det i första inlägget bara.

Man Mountainman

Storsvagåret
Om det är hard SF där folk samlar syresnö i plasthinkar och tinar upp för att kunna andas så är det ballt. Annars vettefan... lite tunt med info för att kunna bilda sig en uppfattning. Men sure, mörker är soft och postapokalyps är ballt.

Foggmock

Myrmidon
I sann postapokalysmanda "så länge man kan minnas", typ. Självklart ska det finnas gamla visa gummor som pratar om tiden innan mörkret och sånt, men ingen vet om de faktiskt levde då eller bara har fått solsting.

Foggmock

Myrmidon
Hell yeah.

Så, jag antar helt enkelt att du skriver ett konventscenario på det här till årets Gothcon och creddar mig för idén. Skitbra! :gremwink:

Skämt åsido, bra feedback. Helt klart i stil med vad jag tänkt mig för stil på scenarierna.

Foggmock

Myrmidon
Men så är du ju också en kuf... :gremwink:

Poängen med mörkret är att göra ljuset till en eftertraktad och sällsynt lyxvara/ren nödvändighet för överlevnaden.

För att ytterligare göra det sjukare kommer här ett par citat från en forumstråd på ett bisarrt forum som ledde till idén om den mäörka spelvärlden:

Will the last one to leave please turn off the light.

Due to the current deficit, the light at the end of the tunnel has been turned off .

Damn kids, we have no candy, that is why the light is off.

Det kan vara, och är antagligen, citat från en film (Everything is Illuminated är trådtiteln).

Kallar du min mörka postapokalysm (det är min fabbizsetting, se bara Bitworld liksom.. jag är helt fast i koola sätt att sänka mänskligheten på...)gåååtisk igen kommer jag att slå dig nästa gång vi träffas. Hårt. :gremwink: Jag menar, Vampire om något är ju gåtisk-krystat(och då menar jag bara inte den konstanta natten) så det bara fetskriker om det. Ta bjälken ur ditt eget öga innan du påpekar stickan i din grannes. :p

Konventsscenario, yeah, whatever. Så länge jag får spela våpet.

Du kan få spela den lilla sexåriga flickan med kartan till Brightland tatuerad på ryggen som blir 'omhändertagen' av stora, svettiga, bryska och håriga män. Med rakade skallar!

Eller vänta.. jag känner igen det där från någonstans.. :gremsmirk:

Magnum_UBBT

Warrior
Keep it up.

Hä hä, lugnt.
Annars så har jag funderat lite mer på konceptet och är beredd att höja lite. Klura lite mer och låt oss gärna höra fortsättningen.
Saker som är tillräkligt utflippade kan bli intressanta trots allt. =)

Växtligheten i urberget kan jag tyvärr inte förklara, likaså de fiskar som lever i djuphavsgravar under vattnet. Dom saknar oxå solljus. Fast vem vet, dom kanske är vampyrer...

/Magnum

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Keep it up.

Växtligheten i urberget kan jag tyvärr inte förklara, likaså de fiskar som lever i djuphavsgravar under vattnet. Dom saknar oxå solljus. Fast vem vet, dom kanske är vampyrer...

DJUR behöver inte solljus. Allt de behöver är något att äta. Detta "något" kan, i havslevande djurs fall, vara vad som helst i en näringskedja som börjar med plankton vid havsytan. Allt som behövs för att det ska kunna leva fiskar i djuphavsgravar är att tillräckligt mycket av den mat som produceras vid havsytan hittar sin väg ned till botten.

ostro

Veteran
Det kan vara, och är antagligen, citat från en film (Everything is Illuminated är trådtiteln).
Everything is Illuminated är en väldigt bisarr bok av Jonathan Safran Foer. Berättarpersonen kommer från ukraina och ska aggera tolk och guide åt en amerikan. Det är bara det att han har lärt sig engelska från en synonym-ordbok och allt är tämligen svårtförståelig trots att han talar "perfekt" engelska. Till sin hjälp har han sin farfar som ska agera chaufför och dennes ledarhund. Nämde jag att amerikanen har hundskräck? "Allting är upplyst" heter den på svenska.

Har dock inte läst färdigt den så jag kan inte säga ifall citaten kommer därifrån.

/ostro