Nekromanti Bana väg

Zire

Swashbuckler
Skulle det inte kunna gå att ha nått statussystem där man anger vad man har skapat för resurser till rollspel.

Har man skrivit mycket scenarion, eller kanske gjort nått regelsystem, eller ännu bättre varit med och skapat publicerat material så får man olika statuspoäng för det.

Den enda meningen med det egentligen, förutom att det visar lite grann hur aktiv man är, motivera folk till att skapa rollspelsresurser. Rollspel.nu är ju så pass stort, att det faktiskt kan vara en morot för intresserade att "samla poäng" på forumet genom att renskriva och webbpublicera sitt rollspelsmaterial.

Vad tror ni? Jag känner att jag kanske inte har formulerat mig väl, men är det en idé som det går att göra någonting av?

- Zire

seinet

Swashbuckler
Nja, vad jag däremot är för är att man får gradera sig själv på ett visst antal punkter såsom spelledande, improvisation och sådant.

/Seinet Wintermute - Trött och tänker inte så mycket

anth

Vetefan
Skulle det inte kunna gå att ha nått statussystem där man anger vad man har skapat för resurser till rollspel.
Det finns redan, om än i väldigt begränsad omfattning.
Ta en titt på Seinet i den här tråden - han är "Redaktör".
Andra på forumet är Hjältar och Legender.
(jag antar att du både vill att det ska vara utförligare och att det ska gälla för flera användare)

Johan K

Gammal & dryg
Njaaa

Vet inte om det känns så nödnändigt att ha just en sådan grej. På nått sätt så känns det som man kan presentera sig gansak väl ändå med de medel som finns här.
& sedan de som gjort nått extra har ju fått olika titlar & sådant, så man känner igen dem på det sättet.

Zire

Swashbuckler
(jag antar att du både vill att det ska vara utförligare och att det ska gälla för flera användare)

Ja, det jag egentligen vill med det hela, är att det ska bli en "tävling" mer eller mindre. Inte någon fullfjädrad sådan kanske. Men ungefär som med antal inlägg.

För om effekten skulle bli sådan så skulle det betyda att det produceras mer material. Det är alltså inte själva statusgrejen som är det viktiga, utan att produktionen av webbpublicerat ska gå upp.

- Zire

Ymir

Liten kantbaron
Nja, vad jag däremot är för är att man får gradera sig själv på ett visst antal punkter såsom spelledande, improvisation och sådant.
Snälla, få mig inte att ens försöka det. :gremsmirk:

- Ymir, för dryg för att kolsyras

Warduke

Warrior
Antal inlägg är inte en tävling även om vissa verkar tro det, och det är illa nog att ens status påverkas av det. Än mer statusjakt är fånigt även om det är vettigt med en morot för producerande av rollspelsmaterial.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Om man får *0.1 poäng för varje inlägg? [nt]

Och så :gremgrin:r vi lite. :gremtongue:

Feuflux

omjonasson.se
Eller en jury som delar ut poäng? [ot nt]

Tänkte skriva text här men jag orkade inte.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
För om effekten skulle bli sådan så skulle det betyda att det produceras mer material. Det är alltså inte själva statusgrejen som är det viktiga, utan att produktionen av webbpublicerat ska gå upp.
Men man skriver väl rollspelsmaterial för att man vill skriva rollspelsmaterial, inte för att få status. (Om jag villa ha status skulle jag satsa på att spela rock, knarka och knulla groupies, eller vara naken i tv, eller något annat som folk respekterade! :gremwink:) Om materialet skrivs bara för att få status är jag inte så övertygad om att det blir speciellt bra.

Precis som inlägg som bara skrivs för att få högre status inte blir speciellt spännande. Se bara på det här inlägget till exempel! :gremwink:

(Och då har jag inte ens berört problemet med att bestämma hur mycket status man ska få för olika saker man skrivit.)

/tobias