Nekromanti Banka... *fniss*

Storuggla

Champion
Diggar jättegrodan som äter en levande... det skulle jag betala för att se.

Storuggla, apsömnig

Morgoth

Swashbuckler
Betala? *ögonen förvandlas till dollartecken*

Hoho, det skulle jag betala för att se dig göra... wait there just a darn minute...

*kommer int´ på nåt att skriva, så jag tecknar en streckgubbe*

$$
...
---
|
|
|
|
/\

/Morgoth@rules.it [hemsida] - har helt klart konstnärlig talang

Rising

Vila i frid
Låter kul. När jag spelledde D&D fyllde jag mina dungeons med endast roliga monster (Owlbears!!! Black puddings!!! Gelatinous Cubes!!!) så jag skulle verkligen vilja ha ett bankarspel med enbart det roliga och inget av det töntiga.

Orcher suger. Jättegrodor regerar.

Det borde vara lite som en dungeoncrawlervariant av arkadspelet Parodius, har du spelat det? De skämtade med shoot em up-spel (främst gradius) och man kunde spela som en flygande gris och skjuta ner pingviner, stora piratkatter i ubåtsdräkter (!) och enorma pandor i ballerinakjolar. Hemskt festligt.

Ungefär samma respektlöshet skulle du kunna använda dig av. Varenda äventyr kunde bli som ett Krugal Svylses Förbannelse, fast utan de sansade bitarna.

/Rising

Morgoth

Swashbuckler
Jättegrodor [OT]

"Jättegrodor regerar"

Jag kan höra på din röst (eh?) att du aldrig har varit innuti en regelrätt jättegroda. Var där en gång själv. Var tvungen att hugga mig ut med spjut. Och det var i gamla AD&D, det. Men snart fick jag veta att grodan i fråga var 4dm lång... *snörkel*

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som är mitt uppe i en internetrollspelsomgång...

Cybot

Mest spelbar
Re: Jättegrodor [OT]

Gnomiska krymplingar kan ha det svårt ibland./images/icons/hairy.gif

Rickard

Urverk speldesign
Den kan se ut..

..något som såhär (se bifogad bild ovan)..

~Förväntar sig ett pengaflöde till [color:448800]Han</font color=448800>s bankkonto nu

PS. Se7en börjar nu så slå på 4:an och kolla! DS

Nalle med AK4

Swordsman
Sjuka förrymda clowner

Jag minns en spelsession i just D&D med en leksaksgrotta som jag hade hittat i något amerikanskt fansin från 1994 eller så. Där figurerade iaf en galen Gubben-i-lådan med 100 hp och massa farliga bett och så ^-^
I övrigt var det ett mycket bra äventyr för ett Banka eller BasherLord-likande spel. Det gick ut på att man skulle samla ihop bokstäverna i alfabetet och sätta in dem i några pelare i rätt ordning med någon gåta.
Det fanns massa sjuka saker, en berg-och-dalbana där man fick en chans på sig att snappa till sig ett M, och det behövde man göra innan man tog F:et som höll upp hela berg-och-dalbanans struktur...trevligt va? Jag kanske kan städa fram tidningen och översätta äventyret och lägga upp här om intresset för BasherLord-spel är stort.
Men jag stöder gärna det här projektet. Verkar skitballt.