Nekromanti Bara knappt 300 kvar på top1000

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Han är upptagen just nu, så jag svarar i stället

Precis! Din lista fyller en viktig konstnärlig funktion i det post-postmoderna sammhällets ständiga mediabrus, där varje liten bagatell gör ansrpåk på en djupare mening. Frihet! Jämlikhet! Meningslöshet!

-JPS- hobbyrevolutionär

Ackerfors

Alas, your rapids!

Vad blir nästa idiotiska upptåg? Att samla hela världens rollspelare på öland? Att klyva tärningar? Något dumt måste vi kunna hitta på... /images/icons/laugh.gif

Quan'talis

Swashbuckler

Nej! /images/icons/shocked.gif Klyv inte tärningar! Då slipper ju slumpen ut! /images/icons/yikes.gif

Men man kanske kan ha lite nytta av listan i alla fall. Vi diskuterar ju ändå rätt mycket rollspel här på forumet (Ha! Avslöjade!) och då kan man ju spara tid genom att hänvisa till listan. "Vad ska jag göra åt mina spelare? Jag försöker 302, men de vill bara 620."

-JPS-

Ackerfors

Alas, your rapids!

Nej! Klyv inte tärningar! Då slipper ju slumpen ut!

LOL! Där fick du till det... /images/icons/laugh.gif

Hmm...den som kommer på en vettig punkt på listan som man verkligen kan använda till någon säger till, okej?

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Men man kanske kan ha lite nytta av listan i alla fall. Vi diskuterar ju ändå rätt mycket rollspel här på forumet (Ha! Avslöjade!) och då kan man ju spara tid genom att hänvisa till listan. "Vad ska jag göra åt mina spelare? Jag försöker 302, men de vill bara 620."

Så det är alltså alla rollspelares heliga plikt att memorera hela listan?/images/icons/hairy.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Bara för att den Countrysjungande brödrosten finns gör den ju ingen nytta! "

När du vinklar det så är det ju klart att jag förstår att ni lägger fundamenten till världens åttonde underverk. Och nionde och tionde också för den delen.

Gack ut i werlden ock spriden eder wisdom oh sanningssägare utsenda av gudirni! Brennen ketterne på bål ock låten deras afhuggna lemmar tjena somm warning för de tviflande! Troenden skolen flokkas likt graeshoppor ock sprida gudirnis sanningar tusenfalt! Hell profeter!

Storuggla

Champion
Re: Han är upptagen just nu, så jag svarar i ställ

Så det är alltså alla rollspelares heliga plikt att memorera hela listan?

Ja! Och jag kommer personligen dyka upp mitt i natten och dra er i örat och gorma "Vadfalls! Kan ni icke nummer 437? Gör om, gör rätt!".

Storuggla, sergant-major

Feuflux

omjonasson.se
Hädare

Att ni bara orkar hålla på. Vad kan ni ha för användning för listan när den väl blir klar, om den nu någonsin blir det?

Vi ska sälja den till Japan och tjäna jättemycket pengar! Hahahahahahaha..../images/icons/smile.gif

Men seriöst alltså, vad vi ska ha den till? Vi ska läsa den och skratta åt alla roligheter förstås. Vad annars?

Storuggla

Champion
Re: Smädare

Vi ska sälja den till Japan och tjäna jättemycket pengar! Hahahahahahaha....

Neeeej, inte till Japan! Jag har fått ett bättre bud från Korea!

Storuggla, The Seoul Stalker

Ackerfors

Alas, your rapids!

Blir nästan lite rädd. Kan ju inte listan själv ju... /images/icons/sad.gif

Storuggla

Champion

Då du, då dyker jag snart upp! Muahahahahahahaha! /images/icons/grin.gif

Storuggla, dörr till dörr

Ackerfors

Alas, your rapids!

Neeeej, inte till Japan! Jag har fått ett bättre bud från Korea!

Nej nej nej! Asharien har högst bud hittils....

Ackerfors

Alas, your rapids!

Är det du eller jag som startade den här listan? Nee, nu ska jag inte vara sådan... /images/icons/laugh.gif
Vi får fixa ett ännu bättre bud från någon...

Storuggla

Champion

Du startade den, men jag kidnappade den mitt i natten och sålde den till skaparen av "Fragglarna". /images/icons/wink.gif

Storuggla, fraggelpower!

Sodivra

Champion
Det är ju snarare ett tecken på att man spelat för LITE rollspel, alternativt att man inte hängt på forumet tillräckligt länge.. För att härdas.. /images/icons/smile.gif Äh, håll kvar vi din ofördärvade upptäckarglädje, Lan! /images/icons/wink.gif

Tillägger att jag inte menade att du skulle redigera listan i mitt förra inlägg. (Orkar inte skriva två svar..)

Ackerfors

Alas, your rapids!

Nu tycker jag vi ska vara lite diplomatiska här...
Vi delar det på 3000nåntingnånting. Det är rättvist!

Sodivra

Champion
Bidrag till listan!

..du inte tycker att den stora frågan är om gud finns, utan ifall han isåfall spelar rollspel.
..du inte tycker att den stora frågan är om världen är en illusion, utan ifall den isåfall är ett rollspel.
..du är rätt vältränad, fastän allt du har gjort är att bära runt på dina tärningar och rollspelssaker.
..du faktiskt skulle vara rätt farlig i ett slagsmål, trots att du inte gjort något annat än att spela realistiska rollspel.
..du faktiskt kan mer historia än en utbildad historielärare, trots att du inte gjort något annat än att spela historiska rollspel.
..du har blivit en mästare på huvudräkning, trots att du inte gjort något annat än att spela XP-baserade rollspel.
..du har lyckats med en surrealistisk historia i klass med Kafka, trots att du inte gjort något annat än att spela vild friform.

Uppföljare på 290 ("du har din flick/pojkväns namn tatuerad på den ena armen och din karaktärs flick/pojkvän på den andra."):
..för att du ska kunna hålla ordning på vem som är vem!

/images/icons/smile.gif Förresten, om Kafka inte är tillräckligt surrealistisk så sätt in nån annan gubbe.. Och skyll på Seinet.. /images/icons/wink.gif

Rickard

Urverk speldesign
En spark på vägen

Dubletter:
8. du går runt med en tärning i fickan.
161. du bär med dig tärningar utifall att det kan dyka upp ett rollspelstillfälle.

3. du kan hela Offensiv utantill.
69. Med 100% säkerhet kan recitera Offensiv.

91. när du börjar använda dina vänners karaktärers namn på dem istället för deras riktiga, även i det civila.
169. du tilltalar de andra spelarna med deras karaktärsnamn, även utanför spelet.
488. Du börjar tilltala alla i spelgruppen vid deras rollfigurers namn

124. du tror att Europa en gång i tiden fakiskt såg ut som Ereb Altor.
205. du beskriver Spaniens sydkust med att Kardien ungefär ligger där.
586. När du anser att man borde döpa om Sverige till Jorduashur

220. du försöker hitta på egna tärningar.
383. du gjort en "ny" tärningstyp som t.ex T124 eller nått.

165. du har favvotärningar.
252. du har en favorittärning

592. ..när du talar i förkortningar
59. Talar med folk i förkortningar.

148. du tror DoD (Department of Defence), CJS (sjukdomen), SJ (Statens järnvägar), MIG (flygplanet), <U>SLP</U>, XP (Windows XP), BC (Before Christ?) m.m. är förkortningar som anknyter till rollspelsbranchen.
322. Du vet att CJS är Carl Johan Ström och inte Galna kosjukan
795. När du tror att SJ är en division av Steve Jackson Games

602. ..när du tröttnar på rollspel
66. Tröttnar på rollspel.

509. du gör fullständiga rollpersoner som dina spelare kan stöta på i framtiden. Bara för skojs skull.
730. Du fördriver din fritid med att skapa rollpersoner

782. Du ber läkaren lägga en Hela E3 istället för det där löjliga bandaget när du har brutit benet
544. du på apoteket frågar en flaska Hela istället för en ask Panodil när du fått influensan.

Ändra: (oftast understruket och oftast mina egna)
22. Äger fler <U>sexxidiga</U> tärningar än alla klädesplagg sammantaget.

25. när du spelar som en ha<U>POST http://forum.rollspel.nu/addpost.pl HTTP/1.0</U>ntverkare i Eon.

144. du, även om du har gjort rollspelet <U>perfek</U>, ändå börjar göra ett nytt rollspel.

148. du tror DoD (Department of Defence), CJS (sjukdomen), SJ (Statens järnvägar), MIG (flygplanet), <U>SLP</U>, XP (Windows XP), BC (Before Christ?) m.m. är förkortningar som anknyter till rollspelsbranchen.
SLP ska ändras till SL och inom parantes ska det stå (Mercedesmärke)..

222. när du tycker <U>scizofreni</U> är något positivt.
Ändras till dubbla personligheter? Är själv inte så insatt i det där (och inte jag heller)

232. din rollspelsgrupp fler än tio grundböcker av Eon
ordet "äger" kanske ska vara mellan 'rollspelsgrupp' och 'äger'

431. du tror ordet "metafor" står för en grupp förvandlade <U>människor</U> i Shadowrun.
Ska ändras till får.

458. du har "<U>Ale acta es</U>" (stavas?) som bildekal.
Ale jacta est stavas det nog?

511. du är mer intresserad av <U>dukumentärfilmens</U> eftertexter än själva dokumentären, som insperation till namn till SLP:er.
Ändra till "511: du är mer intresserad av dokumentärfilmens eftertexter, för insperation till namn på SLP:er, än själva dokumentären."

530. ...du ser ut så här:
Draken har försvunnit

805. När du skickar hotbrev till <U>Riot Games</U>.
De heter Riotminds

845. du undrar vilket rollspel modulen "Busslistan" hör till, eftersom den har så my
den ska fortsätta "cket tabeller och siffror". Dessutom hade jag 10-talet till som tydligen inte kom med (Kanske ska kolla upp de gamla trådarna)..

Nya:
du tycker det är bortkastat med en begravning, eftersom du redan plundrat liket. - (viss likhet med 119 visserligen. [color:448800]Jag</font color=448800> anm.)
du improviserar ihop svaren på matteprovet.
du struntar i att skriva ihop den där föreläsningen som du har imorgon, utan påtar på din helvassa kampanj istället.
du automagiskt tittar var banken har sina övervakningskameror i studiesyfte
du även räknar ut de strategiska punkterna skulle vara om man skulle göra ett bankrån.

Konstiga: (Vad har detta med att spela för mycket rollspel)
52. när du ohämmat börjar använda forumets smilysar.
76. när det roligaste du vet är när sidorna lossnar i Neotech-böckerna.
93. när du sitter 30 timmar om dygnet på det här forumet.
96. du har inlett en diskussion (IRL) med "det här är lite OT, men" - (nog för att den är rolig. [color:448800]Jag</font color=448800> anm.)
115. du har en hemsida som handlar om rollspel.
130. du har rollspel.nu som startsida.
131. du har rollspelsmotiv som bakgrund på din dator.
171. du har dragit in din flick/pojkvän med i rollspelets värld.
231. du korrigerar någons nummersättning på en top1000-lista av "Du vet att du har spelat rollspel för länge när..."
336. du har läst det första inlägget i alla forum på rollspel.nu
358. när du läst alla trådar på rollspel.nu.
359. när du inte läst en enda tråd men skriver iallafall.
461. Du har tagit på dig att hålla ordning på numreringen i en "...du vet att du spelat rollspel för länge när..."-lista.
462. Du undrar varför ingen har förkortat det till dvadsrfln-lista. (Betrakta det som gjort.)
481. känner ingen på forumet personligen.
651. ...när du börjar klaga på att moderatorerna inte gör ett bra jobb...
652. ...och ändå stannar kvar på hemsidan.
653. ...när du har ett rollspelsinspirerat mobilskal till mobilen.
834. du kan komma på fler grejer till den här listan

Att tänka på:
49. när du börjar spela Deathmatch i Neotech.
Team Battle-tråden någon?

500. du alltid går och sätter dig i ett skumt hörn på krogen.
Hah! Jag knep nummer 500!

581. När du alltid förvarar tärningarna med det bästa resultatet uppåt.
Ang. tvångstanken som någon skrev om (kanske samma pers. som skrev den?)..

662. När du börjar överväga att dra ihop en armé, undervisa dem i överlevnad, terrorism och fascistiska läror och erövra Sverige.
Ang. punkt 92.

Riktigt roliga: (utelämnade alla mina /images/icons/wink.gif)
24. du tycker att 50/50 är rätt OK odds i en livsfarlig situation.
92. när det Didi & Björn säger faktiskt är sant.
96. du har inlett en diskussion (IRL) med "det här är lite OT, men"
107. du på krogen erbjuder bartendern en hundring för berätta några bra rykten om vad som händer i trakten runtomkring.
268. när du tillverkar en ljussabel i slöjden.
301. du blir besviken över att inte träffa några dvärgar i LKABs gruva i Kiruna.
306. du blir förvånad över att det faktiskt finns djur i skogen inte bara monster.
334. du drömmer om din rollperson
335. din rollperson drömmer om dig - (om man läser den ovan först)
338. du spelar Monopol och låter bli att köpa Norrmalmstorg "för det skulle inte skottkärran göra"
343. du undrar vad dina Warhammerfigurer säger åt varandra när du inte är där
483. när du delat in din skivsamling i fantasy, sf och skräck
545. du börjar göra handouts inför en omgång Monopol.
670. ... du tänker "handouts!" när posten dimper ner i brevlådan.
671. du börjar fundera över ditt nästa "jag" när läkaren förklarat att du fårr obotlig cancer.
679. ...och dessutom så skulle väl inte spelledare låta din karaktär dö bara så där... eller??
757. Ditt barns första ord är SL.
602. ..när du tröttnar på rollspel

Dessutom så är all kursiv text, som betonade ett ord, borta. Orkade inte heller klaga på diverse stavfel (kasörskan & vart) eller kommentarer som (ang. 154 (153)) och (Tack Rev)..
Hoppas nu att du verkligen ändrar det jag anmärkte på, Yass..

/[color:448800]Han</font color=448800> som tydligen inte vill att 1000-listan ska bli klar