Nekromanti Barn mellan raser

Rickard

Urverk speldesign
Barn mellan alver och människor sk halvalver kan jag nästan svälja. De ser ju rätt lika ut men däremot så har de "kommit till" på olika sätt och haft en utveckling parallellt med varandra hur länge som helst. Så hur kan de båda raserna få avkomlingar?
Nå't ännu konstigare tycker jag är halvorch. Jag förbjuder mina spelare att ens tänka på att spela den rasen. Visst kan det (kanske) slå slint ibland och bli en avkomling, men de raserna är helt olika varandra. Med slå slint menar jag "Serek den mörke" (bifogar bild) som hade en orchfar och alvmor.

Och varför finns det inte halvhalvlängdsmän och halvdvärgar (löjliga namn el. hur?) eller halvalvorch om nu människor kan få barn med både orcher och alver.

/[color:green]Han</font color=green> som kom på att Trucker i Eon kan få barn med Misslor (enligt min SL iaf)

Feuflux

omjonasson.se
Re: Barn mellan raser [lite ot]

Genetik och mix mellan olika raser, det är roliga grejer det. Om SL vill så är det väl klart att det finns t.ex. halvdvärgar (men jag ser ingen poäng i det, rätt löjlig blandning). Sen är frågan vad man får om en alv får barn med en halvalv, blir det en tre-fjärdedels-alv? Och om man blandar en jätte och en dvärg, får man en vanligt stor kille då?

Eller så kan man göra som i South Park och blanda en elefant och en gris. Man behöver bara få dom "in the mood"

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]I vanlig ordning står jag inte för något av det jag säger...</font color=red>

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Barn mellan raser [lite ot]

Tänk er en blanding mellan ett troll och en wongos. Urk!

--
Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...

Kitzune

Swashbuckler
Morbida blandningar

Tänk dig istället en goblin bli våldtagen av ett gäng
alver och föreställ dig sen de avkommorna utifrån det
trevliga samlaget ... Det är något man kan kalla urk ...

Ni vet säkert hur Kentaurerna blev till enligt den grekiska
mytologin, va? Jo, det var så här att om man läser sagan
får man reda på att alla männen var ute för att bråka i
stora stygga världen och lämnade kvar ett knippe sexuellt
frustrerade fruar bakom sig. "Så vad gör man inte för att
få rulla lite i sänghalmen" Tänkte de och utförde hemska
handlingar med hästar och vo´ila: Kentaurerna blev till.

Varför man ens håller på att överskrida rollspelsrasgränser
är för mig en gåta egentligen. Den enda funktion jag anser
att det fyller är väll om man vill avla fram nya raser som
är lite utöver det vanliga men det behöver inte komma till
överdrivna saker bara för det, eller ?

/Alexander Gyhlesten

This is my dice. There´s many like it, but this one´s mine

hatten

Swashbuckler
<A HREF="http://www.lysator.liu.se/~johol/rpg/rpg.html" target="_new">http://www.lysator.liu.se/~johol/rpg/rpg.html</A> Prova att ladda hem "THE CARNAL GUIDE (WAS: THE AD&D BOOK OF SEX)" <A HREF="http://www.lysator.liu.se/~johol/netbooks/GuideCreator.html" target="_new">http://www.lysator.liu.se/~johol/netbooks/GuideCreator.html</A> den har lätta snabba regler HUR barn kan bli till och de passar de flesta rollspel efter lite klurande.. *hmm*
tja översättning coh regel anpassning får ni sköta själv..
Och om ni är lata så..
Testade jag min förmåga att översätta och regelförändra dessa regler till EON bara på skoj *ler*.. ( Mitt namn är också John och Tja när jag en snubbe i USA Trode att det var JAG som var "THE GUIDE CREATOR" så tog jag reda på vad han hade skrivigt Uj va jag skrattade så jag översatta och ändrade dom till EON PÅ SKOJ *Ler* )
<A HREF="http://members.nbci.com/hatten_jc/sexeon.htm" target="_new">http://members.nbci.com/hatten_jc/sexeon.htm</A> Tyvär så är översättningen inte fullt så bra jag orkade inte *ler* men den är enkel..

Livet är en gåta utan enkla svar.

Lord Samuel

Warrior
Eftersom det heter raser så borde väl alla kunna få bran tillsammans?? Det kanske inte är så vanligt, eftersom många raser inte stöter särsklilt mycket på varandra, men fullt möjligt. Våldtäckt är inte så ovanligt som man tror...

Har för övrigt varit med om att skapa en trollalv, med det är inget jag rekomenderar, det var lite... överdrivet...

hatten

Swashbuckler
Galna expriment som mina spelare har gjort i olika kampanjer

I Eon så gjorde en av spelarna ett expriment där han försökte skapa en varelse med en Trukks kropp och en Sanarie Alvs IQ.. ( Eller omvänt ) Trukk stor tirak påminner lite om orcher.. En trukh kan bli nästan 3 meter om han är maxad.. ( Troll i Eon kan bli upptill 4 m.. )

I Star Wars finns gött om roliga genetiska kemiska expriment som spelarna gjorde trots att rebellerna inte tillät dom..

I DoD har vi roliga expriment där de betalade diverse fattiga personer för att föda fram halvblod de planerade att skapa en arme av maxade halvblod..
sen I DoD så börjar vi pratar om fysik expriment...
Ta två teleportion portaler sätt den ena under den andra och den andra ovan.. DET som ramlar in i den undra porten kommer fram ur den övre..
Portalerna sitter på ett avstånd på cirka 300 meter och luften pumpades ur och sen kastades prylar inoch magikerna satt coh såg på hur matreria omvandades till magisk energi.. *ler*

Aaa vad mera vad mera.....

A i Eon medicinska expriment från senaste.. En av SLP var sjuk coh spelaren sa Jag kan bota dig inga problem..
Så gick han iväg och sa att han skulle söke rätt på örter och jag sa som SL okej jag slår ett slag för din örtkunskap och spelaren svarade MIN gubbe vet inte ett dugg om örter jag söker reda på diverse örter som ser intresanta ut mixar ihop dom och kokar soppa på dom.......
*hmm* sen slog jag ett tur slag coh SLP gubben överlevde...

Livet är en gåta utan enkla svar.

Ackerfors

Alas, your rapids!
A i Eon medicinska expriment från senaste.. En av SLP var sjuk coh spelaren sa Jag kan bota dig inga problem..
Så gick han iväg och sa att han skulle söke rätt på örter och jag sa som SL okej jag slår ett slag för din örtkunskap och spelaren svarade MIN gubbe vet inte ett dugg om örter jag söker reda på diverse örter som ser intresanta ut mixar ihop dom och kokar soppa på dom.......
*hmm* sen slog jag ett tur slag coh SLP gubben överlevde...

Det var det sämsta jag hört... och jag har ändå hört en hel del... det påminner mig om när en kompis som hade en magiker i Eon slog perfekt slag med dolk. han hade 4 i dolk. Gav skitmycket skada och extraskador mm mm.

--
Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...

Feliath

Swashbuckler
Re: Barn mellan raser (totalt ofattbart OT)

Detta påminner mig om en Goats-stripp (som så mycket annat).
Se den här:
http://www.goats.com/archive/970808.html Feliath - som inte orkar eller kan göra en länk

Feliath

Swashbuckler
<I>Det var det sämsta jag hört... och jag har ändå hört en hel del... det påminner mig om när en kompis som hade en magiker i Eon slog perfekt slag med dolk. han hade 4 i dolk. Gav skitmycket skada och extraskador mm mm.</I>

Bah. Du skulle ha varit med den gången en av mina spelare dyrkade upp ett lås med en tandpetare utan att kunna Låsdyrkning.
Vi var förvisso inte helt seriösa den gången...

Feliath - Giv mig frihet eller giv mig ett stort svärd, för då är jag nöjd i alla fall

Carilion

Veteran
Är det så konstigt och orealistiskt om en som är ganska kass på ett vapen gör mycket skada då? Perfekt slag innebär ju att han träffar i t.ex. hals eller hjärta, och det ska väl göra ont, även om han bara hade tur som träffade där?

/ Carilion
"Ju mer du dricker, dess mindre vet du, vart ditt vett tar vägen" - Hávamál