Nekromanti Barn mellan raser

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det var väl (?) just tur vi diskuterade just nu???

--
Yassilus den store
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Feuflux

omjonasson.se
Re: Barn mellan raser (totalt ofattbart OT)

Hehe, kul!

Nu kommer jag återigen att tänka på det där South Park avsnittet men det hade jag redan nämnt ovan så det behöver jag inte göra igen...

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]I vanlig ordning står jag inte för något av det jag säger...</font color=red>

Sunnie

Veteran
Re: Morbida blandningar

Sen kan man ju då fundera på hur borta alverna är om de frivilligt våldtar en goblin....

/Sunnie

"Don't underestimate the power of the rubber"

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Morbida blandningar

Sen kan man ju då fundera på hur borta alverna är om de frivilligt våldtar en goblin...

Det finns väl sjuka alver också. Det finns ju människor som våldtar djur.

Avdelning: Hur man bäst dödar en diskussion.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Umi Ryozaki

Veteran
Jag brukar tänka så att Människornas gener är de enda som går att blandar med andra. Halv-raser kan då endast uppstå mellan människor och någonting annat.
Dessa halv avkommor ärver också mer av sin mänskliga förälder eftersom människornas gener är dominanta och dessa ger också männiko-gener när de förökar sig.

Om två halv alver skulle skaffa barn så finns det en liten chans att dessa skulle få en Hel-alv's unge.

Häng med på NO-lektionerna i 8'an när de pratar om dominanta och ressisiva gener.

Men T.ex en alv och en dvärg har inte lika starka gener och kan inte blandas, utan bara människornas kan.

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!

Rickard

Urverk speldesign
Äntligen ett vettigt svar [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som menade <B>Umi Ryozaki</B>s inlägg

Feliath

Swashbuckler
Lite synpunkter och synvinklar

Klokt inlägg, vettigt, bra sagt. Särskilt det där om halvalvers barn som skulle kunna bli människa (25%), alv(25%) eller halvalv(50%).
Men: varför skulle alver och dvärgar ha "sämre" gener? Själv tycker jag alver är klart bättre än människor. ;-)
Nej, men skämt åsido, för länge, länge sedan använde jag och mina vänner halv-dvärg-halv-alver. Jag tycker fortfarande inte det var en dålig idé. Däremot tror jag att de tycker det. :)

Feliath - flinar mycket idag :-D