anth
Vetefan
Jag läste igenom hela modulen i helgen och gjorde en lista över saker jag ansåg behövde ändras.2097;n242841 said:Och ta bort ca 90% av modulen…?
[...]
Vad blir kvar?! Det här projektet känns urkonstigt.
Det faktum att du ville porta CoS till jorden 1890:s är bra. Men att spela det med gnelfen och dworcen känns helt vansklo. Men det är upp till er.
Till min stora förvåning blev det inte ens ett dussin punkter på listan. Och de flesta ändringarna var mest kosmetiska.
(CoS är m.a.o. betydligt bättre än jag trodde och inte alls så dålig som Expedition to Castle Ravenloft)
Det betyder att alla saker som du räknar upp kommer att vara med. I slutändan handlar det om hur jag beskriver olika saker, det kommer inte att vara lika grafiskt detaljerat som om de varit lite äldre spelare.
Jag har även haft ett samtal med barnens förälder som är med och spelar. Denne har en gång spelat originalet I6 Ravenloft, har spelat med mig som spelledare så denne känner till min spelledarstil, samt känner sina egna barn.
Denne förälder har gett klartecken till att barnen spelar CoS och jag har förtroende för denne persons omdöme.
Förhoppningsvis är dina dubier obefogade.