Nekromanti [Basic D&D] Det bidde ett rollformulär...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Som vanligt så har jag gjort något annat istället för mitt skolarbete. Idag blev det ett rollformulär till Basic Dungeon & Dragons (klicka på bilden för pdf):

Jag hoppade över att ta med Alignment på formuläret eftersom jag aldrig riktigt orkat med det.

Jag har tänkt jag skulle använda formuläret om/när jag kommer mig för att köra en omgång med min faksimil av den blå boken, Dungeons & Dragons anno 1978. Det är spelkväll med tema nostalgi imorgon kväll här i stan, så om jag råkar hitta på en dungeon så kanske jag drar dit med mitt nya formulär, och det 32 år gamla spelet. :gremsmile:

EDIT: Numer är »Strength« rättstavat i pdf:en tack vare Jarre.

Attachments

Jarre

Swordsman
Kul! Noterar dock att någon skakat på formuläret lite för hårt så att bokstäverna i "Strength" trillat runt. :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Meh!

Du knycker mina fräna typsnitt och du knycker mina darriga linjer.

Nu måste jag ju använda raka linjer och trista typsnitt på mina rollformulär i framtiden. Men det tänkte du så klart inte på.

:)

DeBracy

Dante said:
Meh!

Du knycker mina fräna typsnitt och du knycker mina darriga linjer.

Nu måste jag ju använda raka linjer och trista typsnitt på mina rollformulär i framtiden. Men det tänkte du så klart inte på.

:gremsmile:
Ha! Det är min hämnd för din fräcka spridning av Jenson! :gremwink:

DeBracy

Jarre said:
Kul! Noterar dock att någon skakat på formuläret lite för hårt så att bokstäverna i "Strength" trillat runt. :gremsmile:
Ah! Good catch. Det slinker alltid med nån dumhet.

Nu är det rättat i pdf:en!

DeBracy

Hans. said:
Tjusigt. Skulle bara vara på svenska så hade det varit perfekt
Ja, jag kom ju på att det ju var det var den svenska varianten av det här formuläret du tyckte jag skulle knöla lite med. Jag ordnar en svensk version efter jag varit hos tandläkaren.

Möller

Hubert Hortlax
Häftigt.

Vi ska börja lira Röda Boxen, nya essentials ni vet, i min spelgrupp. Det blir i princip första gången jag lirar D&D. Röda boxens rollformulär är inte jätteroliga. Något sånthär vore kanske smidigare.

Christoffer

It's all pig.
DeBracy said:
Hans. said:
Tjusigt. Skulle bara vara på svenska så hade det varit perfekt
Ja, jag kom ju på att det ju var det var den svenska varianten av det här formuläret du tyckte jag skulle knöla lite med. Jag ordnar en svensk version efter jag varit hos tandläkaren.
Och än mer krav: Gör en svensk variant som får plats på ett 3"x5" kartotekkort, i stil med denna:

http://kingdomsintrevail.blogspot.com/2009/06/another-s-index-card-character-sheet.html

Tvåsidigt såklart.

DeBracy

Alla talar svenska...!

Eftersom Hans bad så snällt så kommer en variant på ärans och hjältarnas språk också, med översättningarna från rollformuläret som tillhörde den svenska versionen av den röda lådan.

Vassego: Rollfigursblankett

Christoffer

It's all pig.
DeBracy said:
Poppe said:
Och än mer krav: Gör en svensk variant som får plats på ett 3"x5" kartotekkort, i stil med denna:

http://kingdomsintrevail.blogspot.com/2009/06/another-s-index-card-character-sheet.html

Tvåsidigt såklart.
Meh! Det där är ju fusk: de har ju bara med ett värde för räddningsslag, inte fem. Då är det ju sååå mycket enklare!
Precis, där har du en nöt! Knäcker du den spelleder jag BD&D nästa gång med spelgruppen! Och jag tänker använda mig av Vincent Bakers monstermaskin! :

Om det går att göra fint, så önskar jag mig även någon form av räknare runt indexkortet, så man kan räkna livspoäng, pilar osv med gem. Men bara om det blir sjukt fint. Annars är det blyerts och sudd som gäller. :gremsmile:

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Re: Alla talar svenska...!

DeBracy said:
Eftersom Hans bad så snällt så kommer en variant på ärans och hjältarnas språk också, med översättningarna från rollformuläret som tillhörde den svenska versionen av den röda lådan.

Vassego: Rollfigursblankett
Man tackar

DeBracy

Indexkort

Poppe said:
Precis, där har du en nöt! Knäcker du den spelleder jag BD&D nästa gång med spelgruppen! Och jag tänker använda mig av Vincent Bakers monstermaskin! :

Om det går att göra fint, så önskar jag mig även någon form av räknare runt indexkortet, så man kan räkna livspoäng, pilar osv med gem. Men bara om det blir sjukt fint. Annars är det blyerts och sudd som gäller. :gremsmile:
Gem? Tror du jag är Han eller? Nej, du får nöja dig med blyerts och sudd. Och kanske ett kladdpapper, det blev lite trångt på kortet.

Här är en pdf med tre kort per A4.

DeBracy

Poppe ville ha indexkorten på svenska också, så nu har jag snällt petat ihop en sån pdf också för alla de tre som kan vara intresserade. :gremsmile:

Klicka här för pdf

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

DeBracy said:
Poppe ville ha indexkorten på svenska också, så nu har jag snällt petat ihop en sån pdf också för alla de tre som kan vara intresserade. :gremsmile:
Perfa!

Kan man få dem i en vettig storlek också? Som t.ex. ISO A7.

(Här tänkte jag sätta en lämplig graemlin, men WYSINQWYG-editorn jag använder tillåter tydligen inte sånt.)

Christoffer

It's all pig.

DeBracy said:

Klicka här för pdf
Du kommer bli miljonär på det där! Så jävla hett alltså! Tackar! Går det bra med gult indexkort?

Christoffer

It's all pig.

DeBracy said:

Klicka här för pdf
Kan man få den som en alldeles egen liten pdf också? Med bara 3x5 grejen? Har nämligen sådana kort liggande någonstans, så vore trevligt att printa direkt på dem och inte på ett A4 och sen klippa...

(alla dessa krav...) :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Dante said:
DeBracy said:
(Här tänkte jag sätta en lämplig graemlin, men WYSINQWYG-editorn jag använder tillåter tydligen inte sånt.)
Se där, ytterligare en fördel med nya editorn =)