Nekromanti Basshunter FTW!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Har ni hört Basshunters senaste plåga? "Vi sitter i Ventrilo och spelar DotA". Jag älskar Basshunter, och jag är fan inte ens ironisk!

Men allvarligt, jag är faktiskt inte ironisk. Basshunter regerar, blandningen av något så nördigt som datorspel och IRC blandat med skitsnygga brudar, limos och champagne är underbar. Fatta att man gör en video där man blandar med bilder från Stureplans nöjesliv och konsert på Dreamhack. Toppa med samplingar från Warcraft*. Det här är nördromantik!

Och kolla in plakaten i publiken; "Vadå båt?" och "Asshunter!". Haha, oslagbart! Nu väntar jag bara på en låt som sjungs helt på 1337.

Basshunt0r; jag älskar er!

Kolla själva: Vi sitter i Ventrilo och spelar lite DotA!

- Vitulv

Edit: Haha, och kolla in den assnygga bruden som får sitta bredvid och titta på när han lirar. It´s a man´s woooorld!

* DotA är en mod till War3.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Basshunter WTF!

"Har ni hört Basshunters senaste plåga? /.../ Och kolla in plakaten i publiken; 'Vadå båt?'"
Alltså, jag hatar dance-motsvarigheten till Markoolio för hans otroligt fåniga texter. Det är så att jag sitter och skäms. Fatta om någon skulle göra en låt som heter "Vi räknar thac0" och utgav sig för att vara rollspelare. Men det är det jag gillar med hans texter. De är roliga, eftersom de dubbla betydelserna orsakar missförstånd. "Vaddå båt", har jag hört massor som sagt. Speciellt när han även sjunger "kanal". Och så gillar jag att han inte tar sig själv på allvar. Åtminstone hoppas jag det för att min värld ska vara roligare att leva i.

Men texten i alla fall. I denna låt sjunger han "Vi sitter i Vento och spelar lite daota". Folk tror antagligen att han menar någon plats som heter Vento och att han faktiskt säger "data" men med en konstig dialekt. Och det bästa är "och springer runt och creapar... och motståndet vi slipar". Först funderade jag på vad "slipar" innebar, men sedan kom jag på att han använder engelska uttryck. Haha! Sleap, söva. Fan, vad bra. Oinsatta kommer att undra.

Musikmässigt tycker jag det är skön dansmusik. "Boten Anna" (ytterligare en dubbelmening, haha) hade ett skönt mittparti när han inte sjöng. Önskar bara han sjöng på spanska, eller något. 666 klarade sig ju rätt bra på det. Mitt utlåtande är alltså; skönt sound på dansgolvet men synd att jag förstår texten.

"DotA är en mod till War3."
/Han kallar sig datornörd men det där visste han faktiskt inte

PS. Blonda tjejen med slickepinnen och en av brunetterna i svart klänning på dansgolvet är typiskt min smak. DS.

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, nej..
Det är var nog inget som tilltalade mig alls, någonsin.. Lite väl trist när man har hört samam mening för femtielfte gången & musiken är densamma hela tiden.

/ Johan K, som gillar den musiken som gjordes på 60 & 70-talet.

L337

Warrior
Det är patetiskt med musik som verkligen är så dålig att man skäms bara man hör den. Om man nu så gärna vill lyssna på dålig musik är tunnan och moroten ett mycket bättre alternativ, det är iallafall roligt (klockan 4-5 på morgonen när man är skittrött).

Rising

Vila i frid
Daddy DJ, snälla ta mig till Dreamhack.

Fatta att man gör en video där man blandar med bilder från Stureplans nöjesliv och konsert på Dreamhack. Toppa med samplingar från Warcraft*. Det här är nördromantik!
Mmm. Jag tycker till och med att iom den här låten så är "datanörd" officiellt inte längre någon subkultur. Vilket man kan ha olika åsikter om. Jag - som är nördromantiker - gråter förstås blod, men om man kämpar för ett erkännande av nördkulturen så blir man säkert glad.

Videon var rätt rolig, dock, och jag gillar självironi. Tur att Han hjälpte mig med "sleapar", för det hade jag aldrig fattat på egen hand. (Han och jag har nog samma smak angående tjejer också. Babyfat är teh shit, men det är rätt pedo egentligen, att man går igång så mycket på det)

Men låten, alltså. Var det bara jag som började nynna på "Daddy DJ"? Det är ju fucking exakt samma ackord (I think). Och den låten var det bara två sorters personer som gillade; dels fjortisar, och dels killar som gillar fjortisar mer än de gillar bra musik (vi killar kallar dem för bögar).

Asjobbigt. Jag ångrar att jag en gång i tiden klagade på låtar som Bailando, och att jag en gång fnös åt Blümchen och Blue Lagoon. Vissa sommarhittar är så bra, så bra; fast vi aldrig fattar det i början. Det är när man hör Daddy DJ som man förstår hur riktigt ruttna sommarplågor kan vara.

/Rising
som tydligen inte förstått att sommaren är över

Organ

Out of time, out of mind
Re: Daddy DJ, snälla ta mig till Dreamhack.

Det är när man hör Daddy DJ som man förstår hur riktigt ruttna sommarplågor kan vara.
Fast det som var värst med Daddy DJ tycker jag ändå var videon. Den sög ju så hårt att lakanet åkte upp i arschlet! En RIKTIGT dålig animerad historia som använde samma usla loopteknik som bamse från 70-talet. Den var så dålig att Gorillaz videor i jämförelse framstod som gjorda av Hayau Miyazaki.

Vissa sommarhittar är så bra, så bra; fast vi aldrig fattar det i början.
Det är det som är sommarplågors stora problem. De kan vara hur jävla bra som helst, men dess eventuella kvaliteer (jag skriver "eventuella" eftersom mitt påstående inte på långa vägar gäller mer än en bråkdel av alla sommarplågor) undanhålls oss av två anledningar:

1. De spelas så ofta att man, endast en vecka eller högst två efter låtens lansering, får en nästan oemståndlig lust att amputera sin hjärna.

2. När man ser vilka totala jävla stolpskott som giller dem, är det omöjligt för någon med en IQ på åtminstone 80+ och/eller i alla fall en dojja kvar i det som kallas "mänsklig värdighet", att inte urskilningslöst hata dem.

/Anders

Man Mountainman

Storsvagåret

Men låten, alltså. Var det bara jag som började nynna på "Daddy DJ"? Det är ju fucking exakt samma ackord (I think).

Nope, jag med. Melodin är identisk.

Det kan bero på att Basshunter plankat Daddy DJ, eller så beror det på att mängden möjliga techomelodier uppgår till 256.

Gastono

Hero
Har ni hört Basshunters senaste plåga?
Den är faktiskt inte hans senaste plåga - den har funnits ett tag.
Jag vet inte hur länge man jag har en polare som brukade spela den när vi (inte) satt i ventrilo och spelade dota.
Hur som helst är säkert videon ny.

Men jag kan dock inte säga att jag gillar musiken, den är sannerligen rolig men jag vill inte lyssna på den mer än en gång (och den gången endast för att få skratta åt den :gremwink:)

Men det är onekligen roligt när folk som är "oinsatta" hör texten och tror att han sjunger om något helt annat än vad han sjunger om! =)

Jarl

Hero

Men låten, alltså. Var det bara jag som började nynna på "Daddy DJ"? Det är ju fucking exakt samma ackord (I think).
Nu är det väl ingen större hemlighet att "...dota" är en cover på just Daddy DJ. Så edra öron haver icke förrådit er.

Vitulv

...säger snubben som kallar sig L337...

Vitulv

Var det bara jag som började nynna på "Daddy DJ"? Det är ju fucking exakt samma ackord (I think).
En ren spekulation; jag har för mig att Basshunter anklagade någon band för att rippa "Boten Anna". Kan det möjligen ha varit samma band som gjorde Daddy DJ och Basshunter därmed gjorde "Vi sitter i Ventrilo..." för att hämnas och anlendingen till den repetitiva texten är att han dissar Daddy DJ?

I så fall är det ju ännnu roligare.

- V