Nekromanti Batman RPG

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Batman RPG

I detta underbara Rollspel sa _far_ man inte doda skurkarna. Man far bara gora lite sma-skador pa skurkarna. Vilken superhjalte gar omkring och dodar folk egentligen??? Inte Batman i alla fall! =)
Finns det ett Batman-rollspel? När kom det ut?

/tobias

Lambi

Swordsman
Re: Batman RPG (OT)

Ja det finns. Anders Astrand har pa forumet (som ocksa hanger i rpgonline) har det. Du far fraga honom eller Google om du vill veta nar det kom ut. 80-talet nagon gang skulle jag gissa, kanske borjan av 90.

Det har en riktigt rolig "feature". _allt_ mats i enheter, styrka, intelligens, avstand, super-p0werz, vikt, hastighet etc. Ruggigt bra idé faktiskt.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Batman RPG (OT)

Jag tror att han syftar på DC Heroes , som var ett rikgit fiffigt konstruerat superhjältespel.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tråd utbruten

Det hörde inte hemma i den här tråden, men ämnet är intressant så jag bryter ut det och hoppas på att ni kan fortsätta diskutera Batman RPG ändå.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Batman RPG

Jag tror att han syftar på DC Heroes , som var ett rikgit fiffigt konstruerat superhjältespel.
Jag googlade på det och fick för mig att det verkar ha funnits ett rent Batman-rollspel som kom 1989 (samtidigt som Tim Burtons film) och var en mindre version av DC Heroes, anpassad enbart för Batman. Jag hittade dock ingen bild på det eller mer information på de två minuter jag lade ner på att söka.

/tobias