Nekromanti Batman - The Dark Knight trailer

Big Marco

Läskig
Sunk-kvalitet och tjuvfilmad. Men Jokern verkar fan vara helt galen!

Största problemet för mig personligen är att Maggie Gyllenhaal är oerhört lik ett av mina ex...

Trailer

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Trailern ser häftig ut, trots den usla kvalitén, och det brukar jag inte tycka om moderna filmtrailrar (oavsett kvalité).

Däremot kan jag inte låta bli att undra varför någon ska behöva tjuvfilma en trailer och lägga ut den på nätet. Vad vinner filmbolaget på att inte lägga ut trailern själva på filmens officiella hemsida när den uppenbarligen är färdig och visas på biografer?

/tobias

Big Marco

Läskig
Däremot kan jag inte låta bli att undra varför någon ska behöva tjuvfilma en trailer och lägga ut den på nätet. Vad vinner filmbolaget på att inte lägga ut trailern själva på filmens officiella hemsida när den uppenbarligen är färdig och visas på biografer?

Trailers är numera marknadsföring snarare än upplysning. Att välja "rätt" trailer till rätt feature film på biografen lockar folk att se och betala för huvudfilmen, i vissa fall bara för att se trailern.

Lindenius

Swashbuckler
Batman - första 5 minuterna (SPOILER)

Här är det någon som filmat de första fem minuterna av filmen. Titta på egen risk (om länken finns kvar länge vill säga)

//erik. tjuvkikade. det var så klart sunkigt ljud…

Johan K

Gammal & dryg
Heh !
Det är verkar ju riktigt bra juh, Jokern verkar helt utflippad ja. Men å' andra sidan så är han väll inte dirket känd för att var mindre galen.. :gremwink:

Ymir

Liten kantbaron
Fast då måste man veta vilken trailer som går före vilken film...

Ja, och vara en idiot då, men det säger ju sig självt. Det är snarare det förra jag tycker verkar lite märkligt i sammanhanget. För jag menar, det annonseras väl aldrig ut nånstans vilka trailers som kommer visas?

- Ymir, förbryllad

Nightowl

Champion
  • Man vill se filmen
  • Man får betalt för att se filmen.
  • Någon annan vill se den filmen och kommer att ha sex med en om man ser den tillsammans med vederbörande.

Lindenius

Swashbuckler
In US of A, my friend. In US of A [nt]

nt = i staterna häNder allT

//erik. har läst på en massa filmsajter om hur fans verkligen drar till bion, pyntar för filmen och sedan sticker hem igen.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Trailer trash

Vore det inte smartare av dem att göra så bra filmer att folk vill se dem oavsett vilken trailer som går innan? :gremwink:

Jag är tyvärr medveten om att somliga människor är så fanatiska att de kan tänka sig att gå på bio bara för att se en trailer, men skulle ändå gissa att de är så få att filmbolaget inte skulle märka någon skillnad i kassakistan om de även gjorde trailern tillgänglig på nätet. De skulle säkert tjäna mer på att sälja reklamplats på sidan där man kunde se trailern, eller på att lägga in en trailer för den film de vill marknadsföra nu (I am Legend) innan trailern för filmen de vill marknadsföra i juli.

/tobias

Krille

Super Moderator
Re: Trailer trash

Vore det inte smartare av dem att göra så bra filmer att folk vill se dem oavsett vilken trailer som går innan?
Man kan tycka det, men dessvärre har det blivit så att vissa filmer är ett varumärke som i säg är mer åtråvärda. Jag såg fenomenet första gången kring 1996-1997, då det var dags för Star Wars: Episode 1. Jag misstänkte att Hollywood också lade märke till fenomenet.

solvebring

Superhero
Wweeeeiiiihaaaaaaaaaaaaa!!! :kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe:!

Det där blir nog verkligen något det. Det enda jag har att kommentera är att den enda som bör spela jokern är Jack Nicholson för han är den enda som ger den rollen någon sorts rättvisa, alla suger totalt i jämförelse.

Big Marco

Läskig
Här kommer en tolkning på Dark Knight. I Lego. Lysande!

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/StWZDqqBfJo&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/StWZDqqBfJo&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Ja man kan ju inte annat än att konstatera att det kommer bli en grymm film ! Batman Returns var asbra, The Dark Knight kommer vara snäppet bättre. Det är iaf vibbarna jag får.