Nekromanti Battletech: A time of War RPG. Vad gör man?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag gillar Battletech, men har aldrig riktigt grävt ner mig i universat. Då och då har jag gluttat på rollspelet, först Mechwarrior och nu Battletech: A time at war. Spelet verkar apsnyggt, men...

Vad gör man? Är det typ bara militäruppdrag som gäller, eller får man hjälp att spela annat också? Är det nån som testat spelet?

Nu är jag visserligen inte emot taktiska rollspel; jag spelleder D&D4 trots allt. Men jag är nyfiken på vad för spännande man kan tänkas få hitta på i ett universum vars största feature är gigantiska robotar. Och som inte är "i stort sett spela brädspelet med roboarna".

krank

Spider Jerusalem said:
Måste säga att det var en vacker bok.
Systemet liknar shadowrun jätte mycket fast utan dice pools, vilket bara är bra.
OK, men vad gör man då? Vad sysslar rollpersonerna med?

Arfert

Facit
krank said:
Spider Jerusalem said:
Måste säga att det var en vacker bok.
Systemet liknar shadowrun jätte mycket fast utan dice pools, vilket bara är bra.
OK, men vad gör man då? Vad sysslar rollpersonerna med?
Är snygga i bikini?

Möller

Hubert Hortlax
krank said:
Vad gör man? Är det typ bara militäruppdrag som gäller, eller får man hjälp att spela annat också? Är det nån som testat spelet?
Du har säkert märkt dethär, men ...

... sektionen om vad ett rollspel är nämner att spelledaren hanterar (manages) motståndet i form av SLP:er.

... »the player characters (PCs) in A Time of War are operatives or warriors from one of the many factions who constantly struggle for dominance in the BattleTech universe.«

... yrkena man kan spela i Quick start-reglerna är solider, scout, combat tech och MechWarrior.

... intro-äventyret handlar om att rollpersonerna är legoknektar som ska hämta en BattleMech från en avlägsen bas.

Ett spel med hårdare fokus på militäruppdrag än A Time of War verkar svårt att skriva.

krank

Mjao, men... Man kan väl få hoppas? =)

Mundo

Myrmidon
Om man tittar på bilderna av klasserna så är min gissning att de försöker nå en specifik demografi... "kåta tonårskillar."

^_^