Nekromanti BBC-serien Hustle någon?

Storuggla

Champion
Har någon sett den? Hustle. Ska tydligen handla om en handfull skojare som lurar slemma typer på pengar i London. Någon som vet om den är något att ha, jag litar inte på amazon-betyg eller imdb.

Storuggla, summon power of nerd

android_iv

Warrior
Tror jag sett ett halvt avsnitt (eftersom jag bara såg andra halvan så kan det ju varit någon annan serie jag såg).
Men den verkade ganska bra.
Bra skådespelare, ganska lättsam underhållning med en ok/skön stämning. Typ den stämning man förväntar sig av genren. "Typ TV-underhållning som inte tar upp särskilt stora/svåra frågor". Sen brukar BBC produktioner håller en relativt hög kvalitetsnivå.
Sen vet jag ju inte hur serien artar/förvecklar sig, eller om det blir tröttsamt i längden.
För 7-8 år sedan hade jag älskat den (gillade då en serie som hette "bugs" där de avlyssnade/spionerade på folk). Så jag tror att om du gillar genren så är det nog bra. Nu är jag inte så mycket för serier...

/Android, med en massa babbel utifrån ett halvt avsnitt av vad som kan vara serien du efterfrågar

Kräkla

Veteran
Om det är den jag tror så brukade den gå i TV, SVT tror jag. Jag såg den, jag tyckte den var grym! :gremlaugh:

Gardener

Champion
Jag tycker den är rätt trevlig. Som Android skriver så är det hög produktionskvalitet, även om den inte tar upp några djupa existentiella frågor. Det är bra gruppdynamik, rätt skön humor och klart underhållande.

Varje avsnitt brukar ha en stor "con" som är nån av de gamla vanliga, men som brukar ha nån liten twist. Det är sällan man blir överraskad av händelseförloppet, men det gör inte så mycket då det är mer genomförandet som är intressant.

Organ

Out of time, out of mind
Jo den är schysst. Som Oceans Eleven ungefär fast brittisk och mysigare. Dessutom så har den ett 60-talsinspirerat intro och ett soundtrack som är jäkligt coolt, lite Snobbar som jobbar eller helgonet fast uppdaterat. Det bästa avsnittet är nog det där de har en intern tävling om vem som kan lura till sig mest stålar på ett par timmar, utan vare sig ett öre på fickan eller några som helst förberedelser. Det finns en hel del på youtube om du vill ha ett par smakprov.

/Anders