Nekromanti Bearnie och Storuggla söker folk!

Storuggla

Champion
Mors på er!

Bearnie har under våret planerat att komma upp till Stockholm och spelleda. Nu är han i stan. När väl den ordinarie spelgruppen fick höra att Bearnie var inom samma riktnummer fick de panik och emmigrerade till Kanada. Just det, den där stora frusna grejjen ovanför USA. Den med de ridande poliserna. De drog hellre dit än att spela med Bearnie igen, det ni!

Så nu letar Bearnie och jag efter några nördar i Stockholm som vill lira lite spel under sommaren. Det var planerat för Artesia, men nu när vi drabbades av fanflykt så kanske vi tvingas anpassa oss till eventuella spelarkrav.

Så, någon som vill spela?

Storuggla, feckin' Canada!

Feliath

Swashbuckler
Regel nummer 2?

Jag kan haka på; Artesia verkar i och för sig lattjo, men borde inte Tékumel vara Grejen?

/Feliath — Barnes

Storuggla

Champion
Re: Regel nummer 2?

"Jag kan haka på; Artesia verkar i och för sig lattjo, men borde inte Tékumel vara Grejen?"

Tekumel är alltid Grejen. Men försök ragga spelare till det om du kan, folk vet inte vad det är. Artesia har iaf en serie bakom sig och är i färg, så det kanske folk hört talas om :gremwink:
Faktum är att ur-planen var Tekumel, men sen köpte Bearnie Artesia och blev helt till sig. Han står i korridorerna på sitt sommarjobb och frustar.

Storuggla, i sell good

Feliath

Swashbuckler

Men försök ragga spelare till det om du kan, folk vet inte vad det är.
Tja, du, jag och Bearnie är ju tre, liksom. Vi kan hålla upp en skylt med »SPEL I KLASSISK D&D-SPELVÄRLD« och sedan tvinga folk att spela Tékumel när de dykt upp :gremgrin:

/Feliath — kommer bli tvungen att spela barbar :gremfrown:

Storuggla

Champion

"Tja, du, jag och Bearnie är ju tre, liksom. Vi kan hålla upp en skylt med »SPEL I KLASSISK D&D-SPELVÄRLD« och sedan tvinga folk att spela Tékumel när de dykt upp"

Fastän den planen är genialisk i sin elakhet och ärlighet, så är det så att Björnie har planerat för en artesia-kampanj ett tag nu och ogärna släpper den. Liksom, Artesia har skitarga andekossor! Hur kan man inte vilja spela!

Storuggla, no barbarians in Jakalla

Bunny

Crazy like a fool

Tjena Feliath! Kul att du vill vara med. Räkna dig till en i gänget när du ändå är igång.

Anledningen med att jag är så pjåkig med att få spelleda Artesia är att jag är förbannat trött på att inte få spelleda de kampanjer jag faktiskt tar mig tid att planera ordentligt. Det skulle inte vara första gången, om man säger så. Dessutom har jag en kampanj som är anpassad för att kunna spelas färdig under sommarens lopp, för sedan drar jag tebaks till Malmö.

Därför kommer allting annat än Artesia i sista hand för mig.

Tänkte ge en kort presentation också:
Kampanjen kommer inkludera maktspel på hög nivå och har potential att leda långt utanför människornas värld - ergo, jag kommer utnyttja Artesias fantastiska kosmos. Sandman har blivit en stor inspirationskälla till hur jag (och spelarna) kan handskas med detta. Spelarnas rollpersoner är individer strax under makteliten, det vill säga riddare, hovdamer, legosoldater, sorcerers och liknande, och är allmänt tänkta att vara framstående inom deras gebit. Skådeplatsen är främst Daradja, högländerna, och kungadömet An-Athark, som jag gjort till mitt eget.

Arfert

Facit
Vad ska vi spela då? Artesia testar jag gärna... Och Har ju spelat Empire of the Petal Throne... Är gärna med, jag är sannolikt i stan..

Storuggla

Champion
Verkligen? För Artesia är Bearnies hjärtebarn som han inte vill förhandla bort. Som det ser ut nu är det Onsdag (13e) som gäller, Bearnie jagar lokal just nu till det första spelmötet... um, gubbeskaparmötet, antagligen.

Storuggla, gissar starkt

Storuggla

Champion
Då kommer nog Bearnie att kontakta dig, om han inte redan gjort det. [menlös anekdot]Han är bra på att kontakta folk, han har bytt sina skor mot en kniv en gång i Kenya.[/menlös anekdot]

Storuggla, tjing för att spela den nordkoreanska spionen

Ceram

Hero
Nu är ju den här tråden rätt gammal vid det här laget men finns det fortfarande möjligt är jag ap-på. Vilket spel det än är blir det nog bra, Bearnie äger liksom...

Bunny

Crazy like a fool
Ceram är med! + Lite övrigt info

Från och med nu råder sök-stopp. Jag har min grupp, efter otaliga omformationer. Storuggla är den senaste att avvika från gruppen, detta på grund av ett oresonligt schema - beklagligt, men vi tvingades inse fakta till sist. Kärngänget är numera: Bearnie, Eksem, Arfert och Ceram.

Skulle förresten deltagarna kunna se över hur veckan efter midsommar ser ut, och i denna tråd svara på vilka kvällar (18:00-23:00 ungefär) som är fria för rollspel?

Två karaktärer är skapade:

Eksem - prästinna - medlem av en liten mystisk kult knuten till gudinnan Djara Luna. Mystiker, med en gryende förmåga att färdas till andra delar av kosmos.

Ceram - legionär/bannerman - tillhör ett kompani legosoldater som alldeles nyligen tagit i tjänst av An-Atharks kung. God/Mycket god stridsman med ett allt större kunnande av att leda soldater i strid.

Glöm inte att tänka till lite kring era karaktärers bakgrund/personlighet! Om allt går som planerat kommer Arfert göra sin karaktär nästa onsdag.

Arfert

Facit
Re: Ceram är med! + Lite övrigt info

jag är busy tisdagskvällar, som det ser ut nu...

Eksem

Champion

Samma vecka som Midsommar gäller mån-ons (sen lämnar jag Stockholm).

Veckan efter midsommar är jag kvar i Sverige mån-tor, fast jag måste nog packa på torsdag, så mån-ons är lämpligast för mig.

Sedan är jag tyvärr bortrest två veckor, som jag flaggat för, men efter det är jag hemma och väldigt tillgänglig när som helst.

Dessutom kan jag nämna att jag fått tag på ett eget exemplar av spelet! Då återstår att faktiskt läsa och smälta innehållet också :gremsmile:

Ceram

Hero

Ja just ja man ska svara också...
Veckan efter midsommar är än så länge samtliga vardagkvällar fria så jag hoppas vi kan spika datum direkt.

Bunny

Crazy like a fool
Måndag kl 18:30 ANT

Borde alltså kunna passa alla. Så boka in!

Återkommer med mer info när lokalen är spikad.

Bunny

Crazy like a fool
Ursäkta! Ursäkta!

Bara för att förtydliga för de ur spelgruppen som kanske inte insett varför kampanjen är så inaktiv:

Eksem är på semester fram till den 20:e.

Det var väl allt tror jag. Om det är så att någon av er inte varit medveten om detta, så beklagar jag denna blatanta miss i min roll som grupp-samordnare.

Vi ses!

Ceram

Hero
Re: Ursäkta! Ursäkta!

Jag kan tänka mig att det vore bra att lyckas planera in spelmöten för resten av sommaren på en gång nu. Det är ju nämligen snart slut. Jag är ju på semester vecka 32 och 33 men innan det har jag rätt många kvällar över, vecka 34 vet jag inte mitt schema...