Nekromanti Befattning

DODswe4

Hero
Har nyligen upptäckt en ny spalt i presentationen, Befattning vad är nu detta, användare och moderator förstår man enkelt, men Krille har Rävsvans förlag som befattning, vad är egentligen befattning, krille e ju M-are också?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Befattning lades till för att man lättare ska kunna se vem som är moderator, admin, ansvarar för vilket forum, etc.

De allra flesta har befattningen »användare«, den som sponsrat är »sponsor« osv.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Enter the FAQ

Bland de Vanliga frågorna finns ett FAQ-inlägg där det står beskrivet.

FAQ said:
Vad innebär befattning?
Befattning är det som berättar vad varje användare gör på webbplatsen, vilket arbete eller vad som bidragits med.

Det finns tre "vanliga" befattningar:
Användare - Det är de som bara skickat in material eller skrivit på forumet. När man registrerar sig på webbplatsen blir man automatiskt "Användare".
Sponsor - De som bidragit med pengar för att webbplatsen ska bli bättre har befattningen "Sponsor". Vill du också bli sponsor? Klicka här!
Moderator - Moderator är man om man utsetts av redaktionen till att sköta forumet. Det enda sättet att bli det är att bli tillfrågad.

Utöver dessa finns det några andra befattningar, dels är det de olika posterna i redaktionen, oftast [ansvarsområde]redaktör, dels är det de moderatorer som är på de Officiella forumen och är utsända av respektive företag.

DODswe4

Hero
Re: Enter the FAQ

Tack så mycket, jag borde kanske läsa FAQen lite oftare, men det där har väll kommit till ganska nyligen typ efter att jag blev medlem).

Å jag ahr en fråga till, hur mycket krävs för att bli officel sponsor och måste man betala via PayPal?

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Å jag ahr en fråga till, hur mycket krävs för att bli officel sponsor och måste man betala via PayPal?"

Det finns egentligen ingen lägre gräns och det finns två sätt att betala, antingen via Paypal (helst) eller direkt i handen till någon av oss redaktörer.

DODswe4

Hero

aha, men om jag nu vill skänka ja 50spänn är det "okej" eller krävs det 100ingar?

Om man inte har en PayPal hur tar man kontakt med er i redaktionen?

Selly

Level 5 Laser Lotus

"aha, men om jag nu vill skänka ja 50spänn är det "okej" eller krävs det 100ingar?"

So far är det 67 personer som donerat, och det har inkommit 4900 kronor. I snitt blir det drygt 73 spänn, så hundringar lär inte vara nåt direkt krav...

Rickard

Urverk speldesign
Enter the false reality

"kanske inte, men man vet ju aldrig, vissa kanske donerat tillsamans?"
Ja, jag och Bosse Brottsling donerade 150 kronor men så fick jag ett PM som sade "Er totala summa blir endast 75 kronor och ni får endast skänka minst 100 kronor så nu tar jag era pengar och så får ni försöka igen", så nu har jag försökt, försökt och försökt.... och sedan dök den här tråden upp, så jag vet inte..

/Han som antar att hans pengar aldrig kom fram, så han kommer nog inte att bli sponsor

Rickard

Urverk speldesign
Is that air you breathing?

/Han som kan säga att inlägget var ett skämt, för de som inte förstod det

seinet

Swashbuckler

Vilket belopp som helst går bra, man donerar precis så mycket man vill eller har råd med (ofta begränsas det ju av den senare faktorn).

/Seinet Wintermute - Har precis kollat på Lost

G

Guest

Guest

Hej!

Det finns som sagt ingen lägre gräns för vad du får donera. Vill du donera exempelvis 50 kronor är det helt okej, vill du donera ett par hundratusen är det också okej... ;)

Om du vill ha tag på oss i redaktionen når du oss oftast lättast genom våra e-post adresser. Dessa finner du i våran profil!

Med vänlig hälsning,

seinet

Swashbuckler

Förresten så kommer åtminstånde en ur redaktionen vara närvarande vid GothCon-pub ifall du har åldern inne och vill komma dit och göra en donation personligen. I alla fall vad jag vet.

/Seinet Wintermute - Skall krypa ner under täcket nu och försöka sova lite

DODswe4

Hero

jag har tyvär inte åldern inne för att gå på pub, i alla fall om puben inte har 18års gräns

seinet

Swashbuckler

Det är ju just 18-årsgräns, men det kommer finnas redaktörer att rycka i på konventsområdet också tror jag nog. Får väl bara hoppas på att det inte är sådant här väder nästa vecka, regnigt och grått. Nej, det skall ju vara soligt och blått så man kan sitta utanför i T-shirt och lapa sol när man inte har något att göra.

/Seinet Wintermute - Undrar ifall det finns något roligt att göra

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jupp

Jag vet att jag kommer vara där, jag vet med 99,98% säkerhet att Gardener, Yyrkoon, chrull och Jinx kommer vara där, och jag hoppas jättemycket att även Johnny och Mask kan dyka upp. Samtliga kan ta emot sponsring i handen.

Sodivra

Champion
Regnigt? [OT]

Är det regnigt och grått i Göteborg? Tack gode gud, jag trodde det fortfarande var snöigt som här i Uppsala. :gremtongue:

För mig innebär GothCon utelunchande och promenerande hemåt i sval vårnatt, så jag är med dig här!

seinet

Swashbuckler
Re: Regnigt? [OT]

GothCon brukar ju innebära de första stunderna då man bara sitter i solen och degar.

Men nog om det nu, vi vill ju inte ta över tråden med massa OT här. Bättre att skapa en ny tråd som heter "Vad skall det vara för väder på de olika konventen?" eller något sådant. :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Skall dega vid datorn i en dryg timma till

DODswe4

Hero

Ok jag skulle vilja donera nånting mellan 50-100 kr jag har inte riktigt bestämt mig, men jag är en förbaskat lat person så jag kommer inte vilja lämna stockholm trakten, samt att jag är upptagen till och med nästa månad. Men då kan jag donera, om ni vill ha det då :gremsmirk: