Go Kväll!
Har en liten fundering på hur Neogames tänkte när de skrev avsnittet om städer. Ta en titt på singapore så ser ni något väldigt roligt. har inte boken här så jag kan inte dra ett exempel.
/Nicklas
Landets storlek stämmer med vad den är idag. Och med en befolkningstillväxt på 3.54% (baserat på uppgifter ifrån år 2000) så är det väl inte omöjligt att Singapore har den befolkning den har i Neotech år 2059.
Jo, det verkar lite skumt. Vad jag kan förstå av min atlas så utgörs landet Singapore enbart av staden Singapore, men år 2059 har man kanske expanderat ut i havet eller nåt...
Antar att Neogames hade någon baktanke när de räknade ut befolkningen i Singapore, men vilket har jag ingen aning om.
De kan ha byggt ut i havet och upp i luften i form av gigantiska höghus av enorm tjocklek och höjd.
och de kan även ha byggt neråt under jorden under havet i underjordiska höghus vart toppar sticker upp som öar från havet.
Nix Landet AREA är mätt i kvadrat Längd gånger bredd inte i Kubik som är Längd gånger bred gånger höjd...
och om man bygger i havet så bygger man inte på LAND därför kan det inte räcknas till landareal..
Fast om de bygger sig en konstgjord Ö som ökar LAND arealerna DÅ räcknas det..
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.