Hur kom du fram till siffran en miljard? Vad är det du vill uppnå? Minskad global uppvärmning är väl det enda vettiga skälet jag kan komma på såhär på rak arm?
Siffran tog jag fram ur arslet. *poff* bara. Vad jag vill uppnå? Jag tycker det är så fruktansvärt roligt med alla resonemang i stilen. Jorden räcker till för att försörja si och så många. Ska vi bara fortsätta sprida ut oss som skadesjur bara för att vi kan? Finns det någon mening med att göra det? JAg vet inte men jag tycker inte det. Varför ska man alltid utnyttja allt till bristningsgränsen?
Jag vill kunna uppleva i stort sett orörd natur och vilda djur. Jag ser inte att människan som ras har rätt att sprida ut sig på bekostnad av andra raser. Det logiska blir såklart att jag borde ta livet av mig, men det är inte aktuellt just nu så kom inte med det förslaget tack
Är du för att skjuta av vargstammen, björnarna lodjuren och i princip alla andra djur och hålla några få exemplar i djurparker? För så lär det nog behöva bli om vi ska upp i trettio miljarder.
Varför ska vi vara så många? Man ska ju självklart inte ta livet av någon för att minska befolkningen men de som inte föds lider inte av det..